Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Olielekkage cilindervoet
#11
Reactie van bezoeker 'Michiel', geïmporteerd van het oude forum:

Excuses dat ik zo'n oud topic weer omhoog haal, maar ik heb vergelijkbare problemen. Bij het rondkijken naar R80/100's had ik er al verschijdene gezien die lekten bij de cylindervoet/stoterstangen, dus ik had verwacht hier wle meer te vinden. Misschien zoek ik verkeerd?

Mijn R100 ('88) lekt. Weinig, maar na 3 dagen ergens staan ligt er een druppel onder en dat is vervelend, want hij staat in de schuur van mijn schoonmoeder. Volgens mij lekt hij iets langs de stoterstangen èn langs de cylindervoet.

Is het echt zo simpel dat ik de cylinder los kan halen, iets naar buiten kan schuiven, nieuwe pakking ertussen en weer met voorgeschreven moment vastzzetten, of stel ik het nu te simpel?

En bij de stoterstangen? Hoe werkt dat precies? (de lakkage oplossen)


groet,

Michiel
Reply
#12
Hallo,

Bekijk het topic http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=3579
voor een tekening van het pijpje.

Groeten
Bep van Malde
Reply
#13
Michiel,
als je de voetpakking wilt vervangen zal je volgens mij de cylinder er af moeten halen. Als je de cylinder wilt laten zitten moet je de pakkingen "open" snijden en dan noch zal je de draadeinden eruit moeten draaien om de oude weg en de de nieuwe terug te plaatsen. Doorsnijden over de gaten van de tapeinden is de enige manier om de boel te monteren zonder de cylinder te demonteren en of je dan een goed zittende voetpakking kunt verwezenlijken is een zaak van (volgens mij) geluk en vloeibare pakking. Je moet dan wel ineens 4 stukken pakking op hun plek krijgen en houden. Zoals gezegd: theoretisch kan het en wellicht is het lichten van de cylinders sneller en beter.
Groeten,
Egbert
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)