Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
gezocht gunson color tune + lekkage bing carb
Hallo mede-bmw liefhebbers,
R60/5 '71 (SWB)

Ik vertrouw er altijd maar op dat mijn motor mij op elk willekeurig moment naar elke bestemming kan brengen, zonder problemen.
Dat is meestal dan ook het geval, ondanks de leeftijd van inmiddels 53 jaar (de bmw dus)

Vandaag kreeg ik m niet meer gestart (accu leeg). Dan maar aanlopen, en dat gaat gelukkig meestal wel goed, maar vandaag niet. (vanaf de brug over de gracht naar beneden, met of zonder een duwtje van een meestal wel aanwezige omstander, jordaan amsterdam).

Accu opgeladen (odyssey pc860), maar na 1 poging was de accu alweer leeg. OK, ik snap het, na 12 jaar moet ik maar eens een nieuwe kopen, €150,- vooruit dan maar.

Maar nu komt het, mijn rechtse carb (bing 53) blijft lekken als de kraan open staat. En het komt uit het overloop pijpje. Als ik het vlotterclipje aanpas (groter maak) dan komt er helemaal geen benzine binnen. Kleinere opening van het clipje blijft het lekken. Logisch nadenken denk ik dan, maar ik weet het niet meer. De vlotter is maar 2 jaar oud.

Het messing pijpje is niet lek        

Met de hand zonder bakje werkt het sluiten van de benzinetoevoer met het omhoog bewegen van het vlottertje.

ps, heeft er iemand in amsterdam een gunson colortune liggen? die dingen zijn nergens meer op voorraad. Kan ik ter plekke even de air/fuel mixture schroef goed afstellen.

Heeft er iemand van jullie een tip ter oplossing van deze lekkage?

gr,
josje22
Reply
Weet je zeker dat je 2 jaar oude vlotter niet lek is. Vlotter uit de carburateur halen en onderdompelen in behoorlijk warm water. Er mogen dan geen luchtbellen naar buiten komen.
Reply
Heb je hier misschien iets aan:

https://youtu.be/PAoUfj7TIGA?si=JDBMU8qGj2eBhg2P

Ik ben wel in het bezit van een 14 mm colortune, maar woon helaas niet echt in de buurt; Oldenzaal.

Gr. Frits
Reply
Ik heb nog een oude vlotter gevonden en in een bakje benzine samen met de huidige vlotter laten drijven. Beiden blijven drijven, echter de oude blijkt iets hoger in de vloeistof te drijven. Ik ga die oude eens in de carb zetten, en kijken wat er gebeurt.

Ja, R51/3, oldenzaal is helaas een beetje te ver uit de buurt om een paar minuutjes de mixschroef af te stellen.

gr,
josje22
Reply
Is het probleem met het vlotterniveau al verholpen ?
Reply
Oude vlotter er in gezet. Stripje iets hoger gezet (wijder gebogen), komt helemaal geen bezine meer in. Toen heel ietsje terug. lekt nu nog heel eventjes. Nog niet heheel optimaal maar wel beter. Ook na 12 (!!!) jaar een nieuwe accu erin gezet. Weer een odyssey pc680. Prima spul, beetje duur maar als ie het weer 12 jaar blijft doen...

Dit weekend even naar duitse grens en terug, paar honderd kolometertjes lekker tuffen. Weer beetje last van pingelen, Ontsteking en kleppen maar weer eens controleren, ev. bijstellen, en paar nieuwe grip puppies kopen.

Gummikuh fast 53 Jahren jung (alt)!

Grusse...
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)