Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slecht starten BMW R 51/3
#11
De dop waar de kamer van de stationair sproeier mee afgesloten wordt. Aan de onderzijde van de carburateur.
Reply
#12
Ik krijg hem nu iets beter gestart. Nadat ik beide luchtschroeven ca. 4-5 slagen uitgedraaid heb i.p.v. 1 1/2 slag.
Het is dus duidelijk een carburateur probleem en ligt dus niet aan de ontsteking. Ik ga nu eerst de schroefdraad van de stationair sproeier afsluiting repareren en kijken of dit enige invlied op het starten heeft. Ik hou je daarna op de hoogte!
Reply
#13
Ok, deze moeten dus echt benzine dicht zijn. Ik vraag me af of je de gasschuiven niet te weinig open hebt staan met de regelschroeven. De luchtschroeven regelen nu niets meer maar staan meer dan volledig open. De stationair regeling hoort alleen de sterkte van het mengsel in te stellen, de hoeveelheid lucht door de carbs en het stationair toerental gaat met de schuiven. Wat is je locatie?
BMW R12 1940
Reply
#14
Locatie is Oldenzaal. Ik had  de gasschuif aanslag schroeven al eens maximaal ingedraaid maar gaf geen beter resultaat.
Reply
#15
Heb je hier wat aan? https://www.hobbyistforum.nl/mybb/showth...266&page=2
Reply
#16
Dank voor de tip. Zal er naar kijken. Ik laat nu eerst de schroefdraad repareren naar M8 x 1. Luchtschroeven en vlotterhoogte zal ik ook checken. Zodra dit alles klaar is, zal ik wel weer een update plaatsen. Dank tot zo ver voor het meedenken!
Reply
#17
Ik heb zelf ook wat last gehad van heel slecht starten met mijn BMW. Het lag aan luchtlekkage langs de stationair luchtmengselcorrectie-schroef. Uiteindelijk is het goed gekomen. (Het zijn 38mm Dell' Orto's)
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)