Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vreemde startprocedure.
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en heb van mijn vader een R100rt gekregen (hij heeft zelf namelijk een r1100r gekocht).
Nu zijn vriend en ik deze motor langzaam maar zeker aan het opknappen maar loop tegen een probleem aan met de elektra. Nu is het namelijk zo dat de motor alleen start op een magische wijze waarmee ik geen raad weet. Huh De stappen zijn als volgt:

contact aan, gevarenlichten aan, killswitch aan, startmotor draait en motor start.
de gevarenlichten blijven branden en zodra ik ze uitzet stopt de motor. Een andere manier van starten is er niet.
Zelf heb ik weinig verstand van elektra en vroeg mij af of iemand dit probleem meer gehad heeft en hoe ik het kan oplossen. Blush
Reply
Ik vermoed ergens in het normale circuit een onderbreking (draadbreuk). De alarmlichten overbruggen een deel van bedrading en leveren dan via de omgekeerde weg spanning aan de rest van het circuit.
Reply
bedankt voor de tip, het is mij gelukt hem aan de praat te krijgen. Het probleem zat zich in het contactslot. Zal hiervoor een nieuwe moeten kopen.
Reply
(08-12-2024, 09:51 PM)KoenH Wrote: bedankt voor de tip, het is mij gelukt hem aan de praat te krijgen. Het probleem zat zich in het contactslot. Zal hiervoor een nieuwe moeten kopen.

Als je een beetje handig bent dan is dat contactslot open te maken en weer gangbaar te krijgen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)