Posts: 63
Threads: 40
Joined: Apr 2015
Reputation:
0
Hallo allemaal.
Ik heb een R100 met zijspan, en daar rij ik al jaren mee.
Wat er nu gebeurd is dat de rechter uitlaat bocht uit de cilinderkop loopt.
Nooit gehad....
Is hier een verklaring voor?
De uitlaat moer zit helemaal aangedraaid en er is nog 1 winding zichtbaar.
Posts: 185
Threads: 24
Joined: Nov 2007
Reputation:
6
Kun je een foto van de bocht maken? Ik neem aan dat daar een soort flens aan zit.
Posts: 236
Threads: 10
Joined: Apr 2012
Reputation:
3
Het uiteinde dat in de kop gaat is volgens mij glad. Het wordt op z'n plaats gehouden door een ring die door de wartel samengedrukt wordt. Daar zal het euvel aan liggen.
Posts: 185
Threads: 24
Joined: Nov 2007
Reputation:
6
Jaap heeft helemaal gelijk!
Posts: 294
Threads: 10
Joined: Jul 2016
Reputation:
5
Jaap heeft helemaal gelijk! Hopelijk heb je de passende sleutel om de wartel los te halen. In geval de boel echt vast zit, zou ik de wartel doorzagen/slijpen en een nieuwe erop zetten.
Posts: 63
Threads: 40
Joined: Apr 2015
Reputation:
0
06-29-2024, 11:11 PM
(This post was last modified: 06-30-2024, 12:07 AM by charly.)
Ik heb daar een mooie speciale sleutel voor, zal hem eens los draaien...
Zit daar niet een conische ring achter die bij het aandraaien de bocht klemt?
Posts: 63
Threads: 40
Joined: Apr 2015
Reputation:
0
Net de wartel los gedraaid, zitten 2 conische ringen achter, verroest.
Met staalborstel schoongemaakt, bocht schoon gemaakt zodat alles weer kan "glijden", voor de zekerheid van VD (koper) draad nog een ring tussen wartel en ringen gelegd voor wat meer druk.
Koper vet er op als smering en aangedraaid....zo te voelen knelt hoj nu....morgen maar s even proberen...