Posts: 234
Threads: 10
Joined: Apr 2012
Reputation:
3
Adriaan,
Jouw woonplaats is iets te ver van mijn woonplaats (omgeving Rotterdam) om even langs te rijden.
Jaap.
Posts: 16
Threads: 8
Joined: Aug 2012
Reputation:
0
Deze week ging ik voor het eerst een tochtje maken met de motor en die liep toen ineens weer heel onregelmatig. Het bleek dat de startcarburateur van de rechter cilinder bleef hangen. Dit kwam niet door te veel wrijving van de roterende onderdelen in de carburateur zelf maar doordat de bowdenkabel naar deze carburateur te veel wrijving had. Het bleek dat er een draadje van de kabel gebroken was en dat het einde van dit draadje stropte in de buitenkabel. Vanwege de eerdere problemen heb ik de carburateurs meerdere keren verwijderd en in het begin verwijderde ik de kabel niet op de juiste manier. Het hefboompje waar het knopje dat aan het eind van de kabel zit invalt, heeft een sleuf aan de onderkant waar de binnenkabel door moet lopen als je hem los wilt maken. Als je de kabel wilt verwijderen zonder eerst de stelschroef los te draaien dan moet de kabel erg ver buigen. Toen is waarschijnlijk een draadje gebroken. Je moet dus eerst het veertje losmaken en dan de stelschroef helemaal los draaien. Dan kun je de kabel zo ver draaien dat hij los komt van de hefboom zonder dat de binnenkabel gebogen hoeft te worden. Om de twee onderste kabels te kunnen verwijderen moet eerst de handel op het stuur los gemaakt worden zodat de knop van de binnenkabel daar helemaal tegen de buitenkabel geschoven kan worden. Dan pas schuift het schuifstuk voldoende ver naar buiten zodat de twee onderste kabels daaruit losgemaakt kunnen worden. Ik ga morgen bij De Hobbyist twee nieuwe kabels halen want die zitten er toch al meer dan dertig jaar in. De rechter kabel is langer dan de linker kabel omdat het verdeelstuk aan de linkerkant van het frame zit.
Posts: 16
Threads: 8
Joined: Aug 2012
Reputation:
0
Net de nieuwe kabels en ook twee nieuwe bougies gemonteerd en hij loopt weer perfect.