Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Marcel de Boer', geïmporteerd van het oude forum:
Mijn r1150rt heb ik nu bijna een jaar en ben aan nieuwe banden toe ( 13.ooo km ).
Ik heb op dunlop gereden en die bevielen best goed, maar nu hoor ik dat bridgestone ook een band voor mijn fiets heeft met een hard midden gedeelte en zachte zijkanten.
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe zijn die?
Bedankt voor je reactie.
Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:
Perfect:
Ik zit nu eigenlijk reclame te maken voor Bridgestone, maar ze bevallen me veel beter dan de Metzelers die ik eerst op mijn R 1100R had.
Ze zijn bijv. koersvaster.
De voorband heb ik ruim 20.000 mee gedraaid (lange stukken). Achterband zal ongeveer net zo lang meegaan.
De achterband is nu na 10.000 km wel iets afgevlakt, maar minder als de Mtzelers.
PS; er is een nieuwe BT020, die schijnt nog beter te zijn.
Groet,
Rob
Reactie van bezoeker 'Caspar', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi,
Ik heb zelf geen ervaring met Bridgestone, maar wat ook een mogelijkheid is, is de Michelin Pilot Road. Ik heb deze nu als voorband op mijn R1100RS en met de vorige deed ik 15000 km mee. Een fijne band. Wat betreft de achterband, dat is een Michelin Macadam 100 en die gaat al 27000 km mee. Die zal ook door een Michelin Pilot Road vervangen worden.
Groet,
Caspar.
Reactie van bezoeker 'Luuk Winters', geïmporteerd van het oude forum:
Ik rijd R850R en heb nu een jaar op de Pilot Road gereden. Deze band geeft veel vertrouwen ook in nat.
Ik ben nu op krap 2 millimeter profiel aangeland na ca. 6000 km!
Vervelend is dat het lijkt of deze banden veel lawaai veroorzaken. Na de montage vorig jaar viel mij dit na 10 minuten pas op. Alles is nagezocht: zelfs nieuwe voorwiellagers gemonteerd en zonder spatbord gereden.
Binnenkort monteer ik BT020 dan weet ik pas zeker of het lawaai van de Pilot Raod kwam.
Luuk