Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stotterende K100
Reactie van bezoeker 'ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Direkt na het starten, loopt de K100 (bj. 1988) gewoon goed. Maar na enkele minuten begint het: Stationair en deellast loopt de motor heel erg onregelmatig (valt soms weg, en pakt dan weer op en valt soms zelfs stil). Bij veranderingen in gashandel stand (bv. accelereren) pakt de motor wat moeilijk op, maar als hij eenmaal oppakt dan loopt de motor tijdens het acceleren weer even goed.

Wie herkent dit probleem of heeft een idee waar dit aan kan liggen en hoe het te verhelpen is?

Ronald
Reply
Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Ronald,

Ik heb een soort gelijk probleem gehad, bij mij waren het de bougiekabels die een beetje rot waren.
Nou hoeft dat bij jou natuurlijk niet zo te zijn, kan meerdere oorzaken hebben natuurlijk.
Hoe voelt het stotteren aan? Is het echt een soort aan/uit effect, of meer het "verzuipen" gevoel?
Succes met je zoektocht!
Reply
Reactie van bezoeker 'piet', geïmporteerd van het oude forum:

hallo ronald mijn k 100 viel soms ook stop.
ik dacht aan een benzine probleem dus alle filters
vervangen en weer proberen maar na een paar km
weer het zelfde het vreemde was dat hij naar lang starten.
vaak wel weer aan de praat ging dan even liep en soms
weer een tijdje als een zonnetje dus toen alle elektriese
verbindingen schoon gemaakt en ingespoten met contakt
spray. weer een paar honderd km gereden en geen last.
ging een dag later weer rijden en aat denk je stotteren en
einde verhaal .wat mij opviel was dat de storing altijd kwam als het lampje van 7 liter begon te branden.
ik dacht stel dat de tank vacuum trekt dus de tankdop
los en proberen heb het nog niet weer gehad
heb goede hoop dat het over is .
dus probeer dit maar eens
vr gr piet
Reply
Reactie van bezoeker 'JanvdS', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Ronald,

Herkenbaar probleem! In de meeste gevallen vervangen van de bougiekabels. Had onlangs hetzelfde. Goed controleren welke kabels gescheurd of stuk zijn. Zie je vrij snel. Heb op 'de sloop' andere kabels kunnen bemachtigen. Loopt weer als een zonnetje. Nieuwe originele zijn onbetaalbaar! (Ook op dit forum andere oplossingen gelezen). Voor gebruikte onderdelen ga ik vaak naar Becks Motoren in Wijhe.
Groet JanvdS
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi allemaal, ik heb zojuist een verhaaltje gestuurd over temperatuursensoren, lees dit ook eens.
Groetjes, Marco
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)