Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cilinderkop bout opnieuw tappen?
#1
Goedendag,

Bij mijn BMW R100 ligt de lange bout eruit die de cilinderkop moet vasthouden.
Laatst viel me al op dat het los zat. De bout heeft het schroefdraad meegenomen, dus moet opnieuw getapt worden denk ik. 

Kan ik hier nog mee door rijden? De kop zit nog vast met een paar kleine boutjes. En is er iemand hier die de juiste tools en kennis heeft om hier mee te helpen? Of is dit iets waarbij ik bij een garage terecht kan? Liefst ergens in de buurt van Zeist. 

   

Groet, 
Vincent
Reply
#2
Je zal de klepdeksel bedoelen in plaats van de cilinderkop. Gewoon in helicoil in dat gat (laten) zetten.
Reply
#3
(10-12-2023, 10:40 PM)jaap43 Wrote: Je zal de klepdeksel bedoelen in plaats van de cilinderkop. Gewoon in helicoil in dat gat (laten) zetten.

Verdraaid je hebt gelijk en goeie tip! Ik heb een helicoil setje besteld!
Reply
#4
Hallo,

Een M8 draadeind/ Stud bolt in de cilinderkop draaien, op de plaats van de “lange bout”, een M8 moer dun slijpen, zodat deze in het gat van de cilinderkop past (een beetje passen en meten), De “afgeslepen moer” nu in het gat van de cilinderkop aan de achterzijde van het M8 draadeind/ Stud bolt tegen de cilinder borgen. Een druppel Loctite op het M8 draadeind/ Stud en moer en het zit weer vast.

In plaats van het draadeind is er ook een langere stud no 07129908142 gebruiken.

Groet Jos.
R65 1979 Rickmankuip en 860cc Siebenrock Smile
Reply
#5
Aangezien je de helicoilset al besteld zal hebben dat gebruiken. Blijf je zoveel mogelijk origineel.
Reply
#6
Beste jaap43, helemaal gelijk, het was maar een oplossing, orgineel is altijd beter.
Groet Jos.
R65 1979 Rickmankuip en 860cc Siebenrock Smile
Reply
#7
Ik rij ook met een helicoil rond, met die twee m6 moertjes blijft het toch wat olie zweten. Met dank aan Omar B.
Met vriendelijke groet,
Peter H
Smile
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)