10-11-2023, 09:35 AM
Goedemorgen mede 2V-liefhebbers.
Sinds kort heb ik een R80 uit 1991.
Afgelopen week heb ik de carburateurs uit elkaar gehaald, schoongemaakt en gereviseerd.
Ik heb alle pakkingen en 0-ringen vervangen, net als de gasnaalden en de naaldsproeiers.
De membranen heb ik laten zitten. Die zagen er nog goed uit.
Het schoonmaken van de carbs heb ik gedaan met een flinke hoeveelheid carb-cleaner van Wynns.
Daardoor hebben de membranen natuurlijk ook een lading carb-cleaner gehad.
Alles weer in elkaar gezet en de motor gisteren netjes afgesteld en gesynchroniseerd.
Ook heb ik nwe gaskabels gemonteerd en het gashendel schoongemaakt en opnieuw ingevet. Alles draait soepel.
Als ik het gashendel vol open draai en loslaat loopt hij snel en soepel naar gas dicht. Ik hoor beide aanslagen op de carburateur dan vrijwel direct dicht tikken.
Wat me nu op alt is dat het toerental (te) langzaam terugzakt naar stationair als ik het gashendel los laat.
Daar door met de motor nagenoeg niet meer af op de motor en ook op en terugschakelen gaat moeilijker.
Voor de revisie liep alles zoals het hoort.Wat is er aan de hand? Ik weet het even niet.
Misschien toch ook de membranen maar vervangen?
Zo ja, wat is wijsheid: originele van BMW of de exemplaren die onze huissponsor aanbiedt?
Ik hoor graag.
Grt.
Sinds kort heb ik een R80 uit 1991.
Afgelopen week heb ik de carburateurs uit elkaar gehaald, schoongemaakt en gereviseerd.
Ik heb alle pakkingen en 0-ringen vervangen, net als de gasnaalden en de naaldsproeiers.
De membranen heb ik laten zitten. Die zagen er nog goed uit.
Het schoonmaken van de carbs heb ik gedaan met een flinke hoeveelheid carb-cleaner van Wynns.
Daardoor hebben de membranen natuurlijk ook een lading carb-cleaner gehad.
Alles weer in elkaar gezet en de motor gisteren netjes afgesteld en gesynchroniseerd.
Ook heb ik nwe gaskabels gemonteerd en het gashendel schoongemaakt en opnieuw ingevet. Alles draait soepel.
Als ik het gashendel vol open draai en loslaat loopt hij snel en soepel naar gas dicht. Ik hoor beide aanslagen op de carburateur dan vrijwel direct dicht tikken.
Wat me nu op alt is dat het toerental (te) langzaam terugzakt naar stationair als ik het gashendel los laat.
Daar door met de motor nagenoeg niet meer af op de motor en ook op en terugschakelen gaat moeilijker.
Voor de revisie liep alles zoals het hoort.Wat is er aan de hand? Ik weet het even niet.
Misschien toch ook de membranen maar vervangen?
Zo ja, wat is wijsheid: originele van BMW of de exemplaren die onze huissponsor aanbiedt?
Ik hoor graag.
Grt.