Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oliepeil-kijkglas K100
Reactie van bezoeker 'Johan', geïmporteerd van het oude forum:

Beste freek,

je heb over uitwippen en schoonmaken. Heb ik een paar vragen:
Hoe kan je 'm er makkelijk uitwippen? In de artikelen die ik hierover heb kunnen vinden moet je het altijd"slopen"

Indien dit inderdaad lukt, zit er dan een pakking of o-ring onder die je moet vervangen?

mvg Johan
Reply
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Op de volgende pagina staat het beschreven (inclusief fotoís)

www.bmwk.tk

dan de knop sleutelen kiezen,

Opde sleutelpagina is bij het kopje motor de beschrijving te vinden voor het verwijderen van het peilglas
Reply
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:

Dat peilglaasje is ook vrij eenvoudig te reinigen zonder sloopwerk. Wat je nodig hebt is een kompressor of een druksproeier bij gebrek aan het eerste. Demonteer je carterpan. Neem een spuitpistool gevuld met een goede ontvetter, benzine of beter nog een velg-reiniggingsprodukt. Zet nu op je spuitpistool of hogedruksproeier een plastic darmpje, zodanig dat je langs de binnenkant van je carter de openingen raakt van het peilglas. Enkele keren sproeien en alle troep is verdwenen. Zelfs de witte achterzijde van het peilglas wordt weer netjes!
Reply
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Martin,
vorig jaar hetzelfde gehad. Vervangen van het kijkglas (prijs ong EU 4,--) lijkt eng, maar is simpel. Ik heb 2 tips gecombineerd: 1) Motor op zijstandaard 2) met accuboor gaatje in plastic glaasje boren ter grootte van een schroevendraaier 3) Met in gaatje passende schroevendraaier voorzichtig het gaatje groter maken 4) Daarna het glaasje (met roostertje) eruit wippen. 5) nieuwe glaasje erintikken met het oude glaasje als tikmal.
Bij heel voorzichtig werken doe je dit binnen 15 min.
Succes!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)