Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R75/6, topsnelheid
Reactie van bezoeker 'Ben Denolf', geïmporteerd van het oude forum:

Is het normaal dat ik met m'n R 75/6 slechts 90 km/u haal? Wat is de eventuele reden hiervan? MVG
Reply
Reactie van bezoeker 'Leo Tholhuijsen', geïmporteerd van het oude forum:

Nee, dat is niet normaal. Misschien een van de membramen in carburateur kapot?
Reply
Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:

Plotseling veranderd, of heeft ie nooit harder gereden? Controleer de afstelling maar eens (kleppen, ontsteking, carburateurs) en kijk of het dan beter is.

Een R75/6 meot toch wel 150-160 halen met een beetje wind in de rug?
Reply
Reactie van bezoeker 'jesper', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou zelf gaan voor de ontsteking. Mijn r60/7 rijd met volle avon kuip zeker 180 dus 90 is wel erg weinig. Wat ook wel eens wil gebeuren is dat je carter ontluchting dicht blijft zitten.

suc6.
Reply
Reactie van bezoeker 'Johan', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Ben, heb je niet toevallig een mijlenteller!
Reply
Reactie van bezoeker 'Martin ', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb zelf een 75/5 en heb zelf min of meer hetzelfde gehad. Geen power en geen toeren willen maken.

Kijk eerst eens of je ontsteking goed staat afgesteld en of je vervroger wel goed werkt. Het kan zijn dat die vast is gaan zitten op het uiteinde van de nokkenas waardoor je ontsteking niet vervroegd.

Kijk ook naar de carburateurs. Als je membramen niet goed gemonteerd zitten of gewoon oud of lek zijn komen ze de gasschuiven niet goed omhoog. Een symptoom daarvan is dat de motor in lager versnellingen wel toeren wil maken maar in de hogere versnellingen niet.

Ik zou zekerheidshalve alle rubbertjes, pakkingen en membranen vervangen. Voor het geld hoef je het niet te laten en dan heb je in ieder geval een oorzaak uitgeschakeld.

Heeft je motor toevallig lange tijd stil gestaan? Daar wordt de boel ook niet beter van.

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)