Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'patrick', geïmporteerd van het oude forum:
als de motor warm gelopen is dan komt er tussen de 3en 3.5 duizend toeren een tikend geluid uit het carter een beetje een zwaar tikend geluid en dit gebeurt aleen als je rijd. als die op de bok staat en je laat de motor draaien dan doet die niets.wat zou dit kunen zijn? groetjes patrick.
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:
Het is altijd erg moeilijk om geluiden te traceren tijdens het rijden. komt het uit je carter, versnellingsbak, of zelfs de wielen. ???
Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum:
Wat is de kilometerstand?
Is dit bij dat toerental onder lichte belasting en ook met gas los? Maar niet als je zoveel vermogen vraagt dat de snelheid langzaam afneemt?
Zo ja dan vrees ik voor je big-end lagers.
Niet te lang mee doorrijden anders moet je op zoek naar een ruilkrukas.
(ik weet er alles van)
Ook kan het de distributieketting zijn die wat teveel lengte heeft of een spanner op zijn eind.
Reactie van bezoeker 'patrick ', geïmporteerd van het oude forum:
hij heeft iets meer dan 130.000km gelopen.en dit geluid hoor je aleen bij gewoon rijden lichte belasting als ik dan gas bij geef dan hoor ik het niet meer maar dat kan ook dat de moter opzig zoveel herrie maakt dat je dat tiken niet meer hoord.aan de wielen ligt het niet want het komt uit het carter.maar alvast bedankt voor jullie reacties!!groetjes patrick.
Is de distributieketting handel al eens vervangen?
Voel je die "tikken" ook als een "dreun" in je voetsteunen?
ik weet niet als de distributieketting ooit vervangen is.ik heb de motor pas eind vorig jaar in bezit.maar ik voel die tikken verder nergens doordringen in de voetsteunen.of ergens anders.het klingt meer een beetje vaag op de achtergrond het is niet een overheersent geluid.
Dan zal het waarschijnlijk de distributie zijn.
ik zal het eens nakijken, jan bedankt voor jou reaktie.
Reactie van bezoeker 'Claude', geïmporteerd van het oude forum:
Het geluid dat je hoort is Pingelen of detoneren alle 600 den(/5/6/7)hadden hier last van;De enigste remedie is een dikkere voetpakking steken om compressie iets te minderen een andere warmtegraad bougie en de ontsteking iets verlaten.
Je hoeft ze niet alle drie tesamen te doen,begin met het simpelste en kijk wat helpt.
BMW kende dit probleem trouwens
Reactie van bezoeker 'jos', geïmporteerd van het oude forum:
Het geluid wat je beschrijft ken ik .
ik heb namelijk zelf ook een r60/5
en bij het optrekken en afremmen is het geluid weg.
maar bij de snelheid vast houden en lichte belasting hoor je een zwaar ratelend geluid uit het carter
Ik heb de bigends lagers eruit liggen ,en tevens is de krukas te veel beschadigd
leuk is dit niet en het kost een aardige duit centen
((( wie nog een goed blok heeft /5 mail me )))
succes