Threads: 10
Vandaag mijn R65 naar de Knalpot in Rilland gereden. Zij hebben 3 maanden de tijd om alles, maar dan ook alles, te controleren op slijtage of fouten. Hij gaat in principe helemaal uit elkaar en alles wat tegen de limiet aan zit wordt vervangen door een gebruikt, maar goed exemplaar. Door omstandigheden hoef ik even niet te letten op de kosten. Wijlen mijn broer betaalt. Hij heeft nu meer dan 160.000 km (100.000 mijl) probleemloos gereden, op naar de volgende 160.000 km.
02-03-2023, 06:20 PM
(This post was last modified: 02-03-2023, 06:21 PM by jaap43.)
Ik ben vandaag bij de Knalpot in Rilland geweest en heb van de monteur de stand tot nu toe gehoord.
- Nokvolgers hadden het begin van pitting en zijn vervangen.
- Nokkenasketting zou nog kunnen maar wordt toch vervangen.
- De koppelingsplaat is vervangen. De oude zat bijna op de klinknagels.
- De oliekering daarachter lekte en is vervangen.
- Compressie was aan beide kanten tussen 8,5 en 9. Cilinderwand was in orde maar wordt iets opgeruwd om de nieuwe zuigerveren in te laten lopen.
- Versnellingsbak was in orde. Is niets aan vervangen.
- Frame staat klaar om gestraald en gespoten te worden.
- Voor de uitlaatbochten en de balanspijp komt een roestvrij stalen exemplaar. De uitlaatwartels moesten doorgeslepen worden en komen nieuwe voor.
Dan valt de schade mee, na al die jaren.
Threads: 13
Ik ben benieuwd Jaap, tot Austerlitz dus!
Met vriendelijke groet,
PeterH
Ik kreeg gisteren een telefoontje dat de motor klaar is. Hij gaat heel binnenkort gebracht worden. Het totaal bedrag is behoorlijk hoog maar dat heb ik er voor over en de erfenis van mijn broer is nu deels nuttig besteed.
De motor is vanochtend gebracht. Mag ik weer gaan inrijden als een gloednieuwe fiets.
Threads: 13
Fijn! Jammer voor je dat het weer nu even niet geweldig is...
Met vriendelijke groet,
PeterH