Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'reyer blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:
Graag verneem ik of er mensen zijn die de middendemper hebben vervangen door een rvs H-pijp en of dat gevolgen heeft voor de sproeier bezetting van de carburateur. Zelf heb ik het vermoeden dat de carburateur wat rijker moet worden afgesteld.
Het betreft een R80 uit 1985.
Reactie van bezoeker 'RenÈ', geïmporteerd van het oude forum:
na vele mensen geraadpleegd te hebben, heb ik sinds 2 weken een rvs-pijp ipv balanspot op mijn R100RT gezet
volgens iedereen hoef je daarvoor niets aan de carburateurs te veranderen
hij rijdt inderdaad prima, al ben ik 'm nog aan het inrijden en maak ik dus nog niet meer dan 4000 toeren
groeten van RenÈ (R100RT, 1990, 160.000 km, net gereviseerd)
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Hoef je niks aan te doen, gewoon rijden.
Of, als je het toch niet vertrouwd, doe de bougiecheck.
Op de snelweg, in 3 een stuk volgas, dan koppeling in, motor uit, en uitrollen tot op een parkerplaats of benzinestation.
Motor laten afkoelen en de bougie eruit, moet lichtbruin gekleurd zijn.
grijs/wit is te arm, donkerbruin/zwart is te rijk.
Meest kan je met de gasnaald al veel bereiken.
Groeten, Paul.
Reactie van bezoeker 'reyer blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:
Dank voor de informatie. Ik ga de kleur op voorgestelde wijze controleren.
Groeten,
Reyer