Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
olie lekkage bij remcup handrem
Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Ik heb sinds kort last van bovengenoemde lekkage. Bij het regelmatig gebruik (bij langere rit), zie ik aan de binnenkant van de handkap, oliedruppeltjes.

In mijn werkboek staat over het repareren van dit euvel niets geschreven.

Heeft iemand een dergelijke reparatie al eens uitgevoerd en zo ja, wil je dat dan ook zo uitgebreid mogelijk toelichten?

Groet,

Rob
Reply
Reactie van bezoeker 'Johan van Dijk', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Rob,
Je geeft niet aan wat voor motor je hebt, maar ik neem aan dat het zuigertje remolie doorlaat, plaats een revisie setje zou ik zeggen!
Reply
Reactie van bezoeker 'Johan van Dijk', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Rob,
Je geeft niet aan wat voor motor je hebt, maar ik neem aan dat het zuigertje remolie doorlaat, plaats een revisie setje zou ik zeggen!
Reply
Reactie van bezoeker 'Rob Schoonbeek', geïmporteerd van het oude forum:

Tja, dat is niet handig. ik heb een R1100R.

Zijn daar ook vervangingssetjes voor en zo ja, hoe ga je dan te werk.

Ik heb zelf wel ens rem olie ververst, maar een dergelijke klus is toch net even anders.

Als je e.e.a. bij de remhandel los koppelt, zal daar dus olie gaan weglopen. als je daarna een nieuw setje monteert, zul je dus ook weer moeten ontluchten.

Ik hoop een uitgebreide toelichting te kunnen krijgen (liefst in NL).

Bedankt voor de reactie alvast,

Rob
Reply
Reactie van bezoeker 'Arie Wit', geïmporteerd van het oude forum:

Als het een motor uit de kserie van na 1990 is of een van de eerste nieuwe boxers, dan zit er niets anders op dan
een nieuwe rempomp te monteren.
Het is een bekend probleem, het aluminium van de cylinder is waarschijnlijk aangetast.
Soms helpt het om het cylindertje met een hoontje iets op te knappen. Maar het is beter om een nieuwe aan te schaffen. Er zijn voor zover ik weet geen revisie setjes te koop.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:

Arie, de BMW-dealer wilt maar al te graag laten geloven dat een volledige vernieuwing van de rempomp de enigste oplossing is. Heeft blijkbaar te maken met veiligheidseisen en natuurlijk ook dat handige jongens zoals wij niet aan de remmen zouden prutsen.De revisiesetjes zijn zelfs bij de officiele dealers niet te koop maar wel bij de Hobbyist en de Knalpot. Ik moet er binnenkort ook aan maar dan voor de achterrem en ga gewoon zo'n setje halen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Rob Schoonbeek', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor de info. Ik vraag De Hobbyist wel of ze voor de R 1100R zo'n setje hebben.

Groet,

Rob
Reply
Reactie van bezoeker 'Arie Wit', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Dirk, zoals je al ontdekt hebt zijn er voor de achterrem wel revisie setjes te koop.
Zefs bij de BMW dealers, alleen is het prijsverschil tussen een revisie setje en een nieuwe rempomp zo klein dat je "beter" een nieuwe pomp kunt kopen

vgr Arie Wit
Reply
Reactie van bezoeker 'kaspar', geïmporteerd van het oude forum:

Bij de Hobbyist zijn wel degelijk revisiesetjes te koop voor alle hoofdremcilinders, ook de 20 mm van de K 16V, K1100 en de R1100 series. Ook voor de achterrem en veel goedkoper dan een nieuwe pomp. Het loopvlak waar de seals op afdichten moet natuurlijk wel nog goed zijn.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)