Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voorrem bmw r50/5
Hallo allemaal, een tijd geleden heb ik na lange tijd een eerste testrit kunnen doen met mijn bmw r50/5. Echter merkte ik al snel dat de voorrem niet was zoals het moest zijn, bij gebruik blokkeert het wiel direct veel te fel. Zo heb ik de kleine veren van de remschoenen vervangen maar nog steeds kan ik niet rustig aan de voorrem gebruiken. Is het de bedoeling dat ik deze afstem/regel door de remassen te veranderen? Zo ja, op welke manier kan ik dit aanpakken? 
Groetjes
Reply
Kijk eerst eens of de trommel niet geroest of ruw is door het lange stilstaan. Verder kan je de oplopende kant van de remschoen wat afschuinen.
Reply
hier heb je nog wat info https://w6rec.com/5-front-drum-brake-adj...nd-repair/ 
Zelf gebruik ik MCS944 remschoenen van Lucas TRW (ca 40 Euro per set) en stel ik de rem zo krap mogelijk af, zodat hij nog wel vrij loopt. Uiteraard blijven de opmerkingen van Jaap ook van toepassing.

Attached Files Thumbnail(s)

Reply
Zorg dat als je nieuwe remschoenen monteert, je ze op achterafwegen inremt. Het duurt even voordat de schoenen écht goed remmen en een eerste wat slappe reactie is iets dat je liever niet hebt in de stad of op een doorgaande weg.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)