Ik heb een R100RS en heb recentelijk de koppeling vervangen. Dat is goed gelukt. Maar als ik nu de motor probeer af te stellen en dan met name de carburateurs, dan reageert de linker carburateur helemaal niet goed. Als ik bij stationair de luchtmengselschroef indraai of uitdraai geen enkel effect. Als ik de aanslagschroef indraai dan hoort hij harder te gaan lopen omdat de smoorklep dan open gaat. Maar ik bereik het tegenovergestelde effect, Hij gaat dan eerder smoren lijkt het wel. Terwijl re geen enkel probleem is, bij de luchtmengselschroef reageert de motor goed en ook bij de aanslagschroef. Hebben jullie enig idee wat mijn li-carburateur mankeert. Het membraan is vervangen, alles is schoongemaakt.Als ik de 4eerste 10 km rijdt, is er niets aan de hand. Daarna begint hij in te houden en te stotteren. Dan rijd ik al stotterend naar huis met wisselend gas waar hij soms weer oppakt en soms niet
falende li-carburateur R100RS
|
(12-11-2022, 12:12 PM)hasser Wrote: Het wordt ook ten zeerste aanbevolen om zaken te doen met gecertificeerde en geaccrediteerde dealers en fabrikanten die al geruime tijd actief zijn en die niet alleen duidelijke garantie-overwegingen bieden, maar ook uitgebreide after-sales ondersteuning. Jij begrijpt blijkbaar het doel van dit technische forum niet. Het gaat hier om elkaar te helpen bij problemen bij het onderhoud en reparaties aan motorfietsen die sinds 1996 niet meer geproduceerd worden. Er kan feitelijk geen verband zijn tussen een carburatieprobleem en het vervangen van de koppeling. Ik neem dus aan dat je de linker carburateur uit elkaar hebt gehad en mogelijk niet goed hebt gemonteerd. Er zit m.i. niets anders op dan de carburateur demonteren en te controleren (eventueel aan de hand van het werkplaatshandboek). |
« Next Oldest | Next Newest »
|
Users browsing this thread: 1 Guest(s)