Posts: 17
Threads: 10
Joined: Jun 2008
Reputation:
0
Ik heb een R69 met een Power dynamo elektronische ontsteking. Ik heb de indruk dat de ontsteking niet op tijd staat. Hoe kan ik datĀ controleren en hoe kan ik hem op tijd zetten. Moet het merkteken tegenover de pulsgever staan, terwijl het merkteken op de krukas een S is of OT. Wie kan mij verderĀ helpen?
Posts: 185
Threads: 24
Joined: Nov 2007
Reputation:
6
Even googelen leert dat je hem afstelt op OT.
Posts: 17
Threads: 10
Joined: Jun 2008
Reputation:
0
Ik heb hem afgesteld op OT. Maar hij blijft wat rauw lopen. Met name de mengstelschroef per carburateur afstellen op het moment dat het toerental het hoogst is , gaat wat moeizaam. Zou het probleem mogelijk aan oude carburateurs kunnen liggen , die er al meer dan 60 jr opzitten. Of is dit klinkklare onzin ?
Posts: 185
Threads: 24
Joined: Nov 2007
Reputation:
6
Nou, zeker geen onzin! Maar gewoon anderhalve slag doet toch meestal de truc?
Als de ontsteking niet goed staat pakt hij niet goed op en start hij moeilijk.
Wat bedoel je met rauw lopen?
Posts: 299
Threads: 10
Joined: Jul 2016
Reputation:
5
Heb je de originele ontsteking erop zitten of een elektronische ontsteking (al dan niet met elektronische vervroeging)?