Posts: 17
Threads: 10
Joined: Jun 2008
Reputation:
0
Ik heb een BMW R100 RS uit 1978. Ik heb een en ander vervangen en wil weer de weg op. Hij startte goed en ik heb een proefrit gemaakt. Toen ik hem vervolgen weer wilde starten , gaf de motor bij het omdraaien van het contact slot een geluid van een gesmoorde claxon en het was niet mogelijk om hem te starten. Vervolgens heb ik hem weer uitgezet. Daarna startte hij weer gewoon. Maar na enkele uren startte ik hem weer en kreeg weer het gesmoorde claxon geluid te horen, terwijl de controle lampjes gewoon brandden. Er lijkt een probleem in het elektrische circuit. Heeft iemand enig idee?
Posts: 39
Threads: 4
Joined: Nov 2013
Reputation:
2
ik denk dat je het startrelais hoort , contacten schoonmaken [ of vervangen ] en nogmaals proberen.
Posts: 237
Threads: 10
Joined: Apr 2012
Reputation:
3
Conditie van de accu controleren. Eventueel de laadspanning meten.
Posts: 17
Threads: 10
Joined: Jun 2008
Reputation:
0
Ik wil jullie bedanken voor de reacties. Ik was vergeten te vermelden dat de accu nieuw is en goed opgelden. Daar kon het niet aan liggen. De narigheid bleek te liggen in het startrelais en het relais dat er naast ligt en er tegenaan geklikt is. Veel contacten bleken gecorrodeerd en een stekker bleek half murw verbogen te zijn. Dus een nieuwe stekker aan gesoldeerd en alle corrosie netjes verwijder en ja hoor ik kan weer startewn en geen gesmoorde claxon geluid meer. Hartelijk dank voor het meedenken.