Posts: 10
Threads: 4
Joined: Jul 2021
Reputation:
0
Hello- ik ging voor een ritje en de r100s liep mooi! Na het tanken echter niet meer, horten/stoten naar huis en eenmaal aangekomen startie met moeite, draait stationair, maar zodra ik het gas aanraak slaatie af. De carbs zijn helemaal schoongemaakt, met nwe pakkingen etc. Netjes afgesteld, geen tank vacuum…nieuwe bougies en kabels..suggesties?
Danku!
Daan
Posts: 299
Threads: 10
Joined: Jul 2016
Reputation:
5
09-18-2022, 09:23 PM
(This post was last modified: 09-18-2022, 09:24 PM by BMWconversion.)
Membraam van de gasschuif gescheurd. Hopelijk geen E10 getankt.
Posts: 10
Threads: 4
Joined: Jul 2021
Reputation:
0
Thanks- altijd e5 en membranen zijn nieuw..
Posts: 51
Threads: 6
Joined: May 2008
Reputation:
0
Zitten er nog contact punten en condensator op? Kijk dan naar de condensator!
R65 1979 Rickmankuip en 860cc Siebenrock
Posts: 96
Threads: 10
Joined: May 2007
Reputation:
3
09-20-2022, 08:24 PM
(This post was last modified: 09-20-2022, 08:28 PM by Bep.)
Het zou heel toevallig zijn als de storing direct na het tanken aan iets anders als de brandstof ligt.
Er kan vuil of water in de benzine zitten.
Controleer of je filters in de tank of ander extra filters niet verstopt zijn geraakt, en of er genoeg brandstof doorloopt naar de carburateurs.
Maak de vlotterbakken schoon en kijk of er vuil of water in zit, en de sproeiers, en blaas de diverse sproeiers en kanalen met perslucht schoon.
Heb je überhaupt benzine getankt.
je zou de eerste niet zijn die per ongeluk diesel tankt.
Bij een goed hete motor blijft die gewoon door tokkelen op diesel.
Je krijgt hem dan allen niet meer uit door contact af te zetten.
En eenmaal koud, start de motor niet meer.
Bep
Bep van Malde R75/7 ('77)
Posts: 17
Threads: 10
Joined: Jun 2008
Reputation:
0
10-16-2022, 07:06 PM
(This post was last modified: 10-16-2022, 07:19 PM by jberkhout.)
Ik heb een R69 met een elektronische ontsteking. Hij loopt goed. Als hij stationair loopt brandt het laadstroomlampje. Bij iets gas geven gaat het netjes uit. Nu komt het. Als ik opschakel naar de 4e versnelling en ik rijd ongeveer 100 km/uur dan gaat het laadstroomlampje wat licht knipperen, als ik dan gas minder tot 90 km/uur dan is hert weg. Geef ik weer gas tot 100 dan begint het lampje weer te knipperen. Als ik bij schakelen in de lagere versnellingen behoorlijk gas geef, dan gebeurt er niets. De elektronische ontsteking is van Power Dynamo en 12 volt., alle lampjes heb ik aangepast. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn.
Ik heb een R100RS en heb recentelijk de koppeling vervangen. Dat is goed gelukt. Maar als ik nu de motor probeer af te stellen en dan met name de carburateurs, dan reageert de linker carburateur helemaal niet goed. Als ik bij stationair de luchtmengselschroef indraai of uitdraai geen enkel effect. Als ik de aanslagschroef indraai dan hoort hij harder te gaan lopen omdat de smoorklep dan open gaat. Maar ik bereik het tegenovergestelde effect, Hij gaat dan eerder smoren lijkt het wel. Terwijl re geen enkel probleem is, bij de luchtmengselschroef reageert de motor goed en ook bij de aanslagschroef. Hebben jullie enig idee wat mijn li-carburateur mankeert. Het membraan is vervangen, alles is schoongemaakt.
Ik heb een R100RS en heb recentelijk de koppeling vervangen. Dat is goed gelukt. Maar als ik nu de motor probeer af te stellen en dan met name de carburateurs, dan reageert de linker carburateur helemaal niet goed. Als ik bij stationair de luchtmengselschroef indraai of uitdraai geen enkel effect. Als ik de aanslagschroef indraai dan hoort hij harder te gaan lopen omdat de smoorklep dan open gaat. Maar ik bereik het tegenovergestelde effect, Hij gaat dan eerder smoren lijkt het wel. Terwijl re geen enkel probleem is, bij de luchtmengselschroef reageert de motor goed en ook bij de aanslagschroef. Hebben jullie enig idee wat mijn li-carburateur mankeert. Het membraan is vervangen, alles is schoongemaakt.