Threads: 24
Hallo forumleden,
Door werkzaamheden van de buren is mijn voorband (losse binnenband) lek geraakt. (BMW r60/5) Wat moet ik doen? De buurman wil het wel vergoeden. Heb nog nooit een lekke band gehad. Klinkt als een domme vraag, maar domme vragen bestaan niet, toch?
p.s. Hij is helemaal plat, ik kan dus niet rijden.
Ik hoorde wel eens van een servicedienst (mobiele bus) die aan huis je banden kan verwisselen. Ooit iemand van gehoord? Andere suggesties?
met vriendelijke groet,
Josje22
Threads: 10
(09-15-2022, 01:50 PM)josje22 Wrote: Hallo forumleden,
Door werkzaamheden van de buren is mijn voorband (losse binnenband) lek geraakt. (BMW r60/5) Wat moet ik doen? De buurman wil het wel vergoeden. Heb nog nooit een lekke band gehad. Klinkt als een domme vraag, maar domme vragen bestaan niet, toch?
p.s. Hij is helemaal plat, ik kan dus niet rijden.
Ik hoorde wel eens van een servicedienst (mobiele bus) die aan huis je banden kan verwisselen. Ooit iemand van gehoord? Andere suggesties?
met vriendelijke groet,
Josje22
Zelf je wiel eruit halen en er weer opzetten, en naar een bandenfirma brengen die de buitenband beoordeeld en er een nieuwe binnen band inlegt, en tevens opnieuw uitbalanceert.
Zorg dat je een bandenfirma kiest die goed bekent is met motorbanden !!
Bep
Bep van Malde R75/7 ('77)
09-15-2022, 10:34 PM
(This post was last modified: 09-15-2022, 10:34 PM by josje22.)
dank je Bep voor je reactie. Ik zal 'ns kijken wie er hier in de buurt (amsterdam centrum) dit klusje kan klaren.
ps. banden zijn nog geen jaar oud.
gr,
josje22
Morgenvroeg voorwiel eruit draaien en meenemen naar motormarkt jordaan. Ze zeggen dat het wiell niet uitgebalanceerd hoeft te worden. hopelijk in 1 dag klaar.
gr,
josje22
Threads: 10
40Nm is kritisch, ander sloop je de wielllagers. Met een korte sleutel (het BMW boordgereedschap) is de kans op overbelasting niet zo groot. Uiteraard heeft een momentsleutel de voorkeur.