09-16-2022, 08:00 PM
Alvast iedereen bedankt voor de reacties.
1 Ik neem aan dat je 13,8V bedoeld. ---> Het had inderdaad 13,8 à 13,9 Volt moeten zijn.
2) Wat is de spanning op de accu wanneer die volledig is losgekoppeld? ---> 13,3 volt ; zie ook 4) hieronder
3) Het kan best zijn dat de regelaar stuk is ---> zowel de oude als de nieuwe regelaar geven bij het rijden 13,8 à 13,9 Volt, bij zéér hoge toerentallen af en toe 14 Volt
4) Op welke stand meet jij de spanning, gelijk of wissel ---> ik heb op het stuur een voltmeter van KOSO gemonteerd die rechtstreeks op de batterij is aangesloten
Omdat laadcontrolelampjes niet erg betrouwbaar zijn ga ik een van de dagen een amperemater ( Fluke ) aansluiten tussen de massakabel en het chassis ( eenvoudiger dan in de + leiding ) en controleren bij welke spanning (Koso) de batterij laadt.
1 Ik neem aan dat je 13,8V bedoeld. ---> Het had inderdaad 13,8 à 13,9 Volt moeten zijn.
2) Wat is de spanning op de accu wanneer die volledig is losgekoppeld? ---> 13,3 volt ; zie ook 4) hieronder
3) Het kan best zijn dat de regelaar stuk is ---> zowel de oude als de nieuwe regelaar geven bij het rijden 13,8 à 13,9 Volt, bij zéér hoge toerentallen af en toe 14 Volt
4) Op welke stand meet jij de spanning, gelijk of wissel ---> ik heb op het stuur een voltmeter van KOSO gemonteerd die rechtstreeks op de batterij is aangesloten
Omdat laadcontrolelampjes niet erg betrouwbaar zijn ga ik een van de dagen een amperemater ( Fluke ) aansluiten tussen de massakabel en het chassis ( eenvoudiger dan in de + leiding ) en controleren bij welke spanning (Koso) de batterij laadt.