Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plakkende voorrem R80RT
Beste BMW-liefhebbers,

Heb net een R80RT uit '91 gekocht.  Wilde vanmorgen een wat langere rit maken om hem goed te leren kennen (wil er overmorgen mee naar GB), maar moest na 5 km al stoppen, omdat de voorrem bleef plakken.  Bij een beetje stevig remmen duurt het bij lagere snelheid ff voor hij weer loskomt, maar bij 100 km/u raakt hij gelijk oververhit.  Hij staat nu af te koelen en ga hem zo lostrekken, maar ik heb alleen ervaring met mijn R60/7.  Nog nooit zoiets meegemaakt.  Iemand ideeën over hoe dit kan komen?  Speciale zaken waar ik op moet letten?  Bij voorbaat dank.

Gr Marcel
Reply
(07-19-2022, 01:38 PM)marcelw Wrote: Beste BMW-liefhebbers,

Heb net een R80RT uit '91 gekocht.  Wilde vanmorgen een wat langere rit maken om hem goed te leren kennen (wil er overmorgen mee naar GB), maar moest na 5 km al stoppen, omdat de voorrem bleef plakken.  Bij een beetje stevig remmen duurt het bij lagere snelheid ff voor hij weer loskomt, maar bij 100 km/u raakt hij gelijk oververhit.  Hij staat nu af te koelen en ga hem zo lostrekken, maar ik heb alleen ervaring met mijn R60/7.  Nog nooit zoiets meegemaakt.  Iemand ideeën over hoe dit kan komen?  Speciale zaken waar ik op moet letten?  Bij voorbaat dank.

Gr Marcel

Waarschijnlijk zit het terugvoergaatje in jouw hoofdremcilinder op het stuur dicht. Zal je toch de remcilinder moeten demonteren en de gaatjes door moeten blazen . Beter is om het geheel even in een ultrasoon badje te doen. Vervolgens alles weer monteren, ontluchten en het probleem is opgelost.
Reply
Dank bmwgs,

Heb inmiddels de Brembo gedemonteerd, nieuwe remblokjes en ringen besteld. Aangezien ik overmorgen naar GB ga zal een ultrasoonbad niet lukken, maar ik zal de hoofdcilinder ook doorblazen. Dan zijn alle mogelijke oorzaken hopelijk aangepakt.

Gr Marcel
Reply
Je moet echt even de hoofdremcilinder demonteren en zorgen dat het hele kleine terugvoergaatje weer vrij is , anders krijg je gegarandeerd problemen in je vakantie.
Reply
En even de slangen controleren. Als die ook van 1992 zijn heb je kans dat ze vanbinnen opgezwollen zijn en slecht remvloeistof doorlaten.
Eigenlijk kun je er niet mee op pad. In het slechtste geval blokkeert je voorrem. Heeft mij een gebroken pols en een gekneusd ego opgeleverd.
Reply
Coen heeft gelijk, de verouderde remslangen is zeker ook een mogelijkheid van het probleem.
Reply
Beste bmwgs en Coen,

Ik zal zeker ook de hoofdcilinder demonteren. In het ergste geval ga ik op de 60/7 naar Engeland. Dank voor de tips en goede raad.

Gr Marcel
Reply
Ik zou ook even controleren of de zuigers van de remklauw vrij bewegen. Anders schoonmaken met spiritus en invetten met ATE remmenvet. (blauw kleurig)
Reply
remslangen vernieuwen. Doen!
Bep van Malde R75/7 ('77)
Reply
Kan in principe vanalles zijn, ik vermoed dat een remzuiger zo aangetast is dat hij (niet snel genoeg) terug komt en zo alleen maar uit kan schuiven....
Neem aan dat het maar bij 1 schijf is....
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)