Threads: 4
Beste leden, ik heb tijdens het nalopen van de bedrading van mijn bmw r50/5 opgemerkt dat de bobines zeer warm worden wanneer het contact opstaat. De motor had niet gedraaid vandaag en toch worden de bobines warm, iemand die hier mij de oorzaak van kan vertellen?
Ik heb wel de ophanging veranderd van de bobines zodat er een Heinrich tank oppast, zo zitten ze niet meer in een metalen kistje maar hangen ze simpelweg op met klemmen.
Threads: 10
Als je contact aan staat en het contactpunt van je ontsteking gesloten is, zal er ca 4 Ampere door je bobine lopen en zal de bobine warm worden en uiteindelijk stuk gaan. Mijn advies: gebruik dan je dodemansknop om de onsteking te onderbreken.
Threads: 13
Ik was eens op de LTS bij een ontstekings-proefopstelling vergeten het contact af te zetten. Na het weekend was de bobine letterlijk ontploft en de leraar boos op ondergetekende. Zoals BMWconversion het omschrijft dus. Altijd contact af of killswitch om.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Threads: 10
(07-11-2022, 12:12 AM)PeterH Wrote: Ik was eens op de LTS bij een ontstekings-proefopstelling vergeten het contact af te zetten. Na het weekend was de bobine letterlijk ontploft en de leraar boos op ondergetekende. Zoals BMWconversion het omschrijft dus. Altijd contact af of killswitch om.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Kan ik me ook nog herinneren. en terecht , zie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Polychloorbifenyl
Bep van Malde R75/7 ('77)
Threads: 13
Je hebt gelijk, geen killswitch op de /5! Belangrijkste is dat de boodschap "contact af bij motor uit" overkomt.
Met vriendelijke groet,
PeterH