Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TALBOT BERLIN ZIJSPIEGELS R90S
Goede middag, 
Ik ben voornemens om een Krauser Talbot Berlin zijspiegels op een R90s topkuip te monteren. Ik kan hierover zeer weinig info vinden. Weet iemand wat de invloed is van deze set met deflectoren op windbescherming en stabiliteit? En of deze bv. gelijmd moeten worden?
Groetjes
WTT
Reply
Ze zitten aan het kuipje vast met een stuk of 5 schroeven. Had ze op mijn eerste 90S, zaten er op bij tweedehands aankoop in '76. Zicht is beter dan met de standaard spiegels. Niet echt effect op de stabiliteit, haalde platliggend op de tank de 200 op de teller ermee. Dat was in de tijd ver vóór radardetectie en traject-controle.
Wat bedoel je met deflectoren? Overigens is naar mijn idee de toegevoegde waarde gering, en om nu een serie gaten in een stuurkuipje te gaan boren.....
Met vriendelijke groet,
PeterH
Smile
Reply
(06-26-2022, 02:03 AM)PeterH Wrote: Ze zitten aan het kuipje vast met een stuk of 5 schroeven. Had ze op mijn eerste 90S, zaten er op bij tweedehands aankoop in '76. Zicht is beter dan met de standaard spiegels. Niet echt effect op de stabiliteit, haalde platliggend op de tank de 200 op de teller ermee. Dat was in de tijd ver vóór radardetectie en traject-controle.
Wat bedoel je met deflectoren? Overigens is naar mijn idee de toegevoegde waarde gering, en om nu een serie gaten in een stuurkuipje te gaan boren.....
Met vriendelijke groet,
PeterH

Hartelijk dank voor je reactie en je gebruikerservaringen uit eerste hand!  De deflectoren die leiden de rijwind langs de handen/armen/lichaam, het zijn de gebogen strippen die aan de spiegels vastzitten, het gedeelte met de bevestingsboutjes. Ik ga er van uit dat er niet extra gelijmd moet worden?
Ik heb nog het bijpassende stuurkuipje liggen, welk voorzien is van de gaten, helaas niet in de juiste kleur. Deze zou ik dan moeten laten spuiten in de Daytona kleur. 

Op basis van je ervaringen twijfel ik over de meerwaarde vs. investering om mijn standaard Daytona R90S om te bouwen. Wellicht dat ik iemand anders er blij mee kan maken?

Attached Files Thumbnail(s)

Reply
Bij mij zaten ze alleen gebout, niet gelijmd.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Smile
Reply
Iemand interesse in deze set?

grtz
Reply
Let op!
Zelfde is te koop op ebay.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anze...7-306-4901
Bep van Malde R75/7 ('77)
Reply
(06-29-2022, 09:26 PM)Bep Wrote: Let op!
Zelfde is te koop op ebay.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anze...7-306-4901

Dat klopt ik heb alleen de foto cq afbeelding genomen als voorbeeld voor de schroeven die duidelijk zijn op die afbeelding!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)