Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1100 RS velgen onder een K100RS
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Klaas, dat zijn mijn eigen woorden, heb deze nooit aan iemand toegeschreven.

We gaan maar eens terug naar de kern van dit draadje, past het?
Nee, De achterband van een 1100 is standaard 160 breed, effectief is een Michelin 164 mm breed, je komt dus met het rubber in gevecht met je achterbrug, je komt een kleine cm te kort.

Ook zul je voor en achter de remmerij moeten aanpassen

Wat je wel kunt doen is bij een goede motorzaak, hoeft geen BMW-dealer te zijn, eens navragen wat er allemaal te koop is in de originele bandenmaat aan plakrubber, is nog best veel.

De heren bandenfabriekanten hebben ook ontdekt dat er nog hele volkstammen op oudere motoren rondrijden, en bieden meer keus in de smallere maat.

Ook kan je de vering opwaarderen, een setje voorveren van de Hobbyist is al beter als origineel, ook WP bied deze aan.

Achter is ook vanalles moois te koop.

Als jouw achter schokker toevallig 380mm tussen de ogen meet (h.o.h.), heb ik nog wat moois liggen.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Aha, ik ben ook begonnen met een "slome" BMW. Een R80. Ik noemde deze de "berggeit" Maar 50 Pk, maar genoeg koppel om op korte bergbochtjes vlot door te draaien. Ik vraag me af of de R 1100 S inderdaad minder bodemvrijheid heeft als de K1100RS. Daarnaast is de eerste lichter en zal je minder hoeven hellen in de bocht om de kilo's door de bocht te krijgen.

Klaas, ik wens je veel veilige en plezierige kilometers op je eigen tempo. Niets mis mee.

Paul, geweldig antwoord. Nu weten we het zeker.
Reply
Reactie van bezoeker 'Klaas', geïmporteerd van het oude forum:

klaas is begonnen op een R75 45 pk
overgestapt op een R100RS 70 pk
Rijdt nu op een K100RS 90 pk
Ik rij sportief maar hou mijn voetrubbers in takt.
Groetjes de altijd lekker stuurende Klaas

Reply
Reactie van bezoeker 'Adrie', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi

het groen en geel voor de ogen rijden door het hoge uitaccelereervermogen en het stabiele gevoel in de bochten dat de motor zich heeft gezet en niet meer van zijn koers gaat afwijken als jij dat niet wilt. Jammer is dat in met name korte snele bochten de K zijn grens heeft met de bodemvrijheid. En zo dramatisch hard ga je dan nog niet.

Wat een stoere taal het Groen en Geel rijden.
Die asoos die als gekken links en rechts inhalen.
Die kunnen niet meer genieten van een lekker
tochtje op de R50 R60 R80
De echte boxers van weleer mensen die nog te vreden zijn.
Genieten van hun omgeving.
Jammer dat BMW ook de 100 pk grens is gepasseerd
Om zo nodig mee te doen met de kudde.
Geef mij maar mn R60/6 40 pk achter velgmaat
18" x 1,85B
Ik scheur jullie er nog uit de meest van jullie gaan stapvoets de bocht door
Adrie
Reply
Reactie van bezoeker 'Jack', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Adrie,

Wij - de wereld - willen je verzoeken om enerzijds ons voortaan niet zo hard in de bocht voorbij te scheuren en anderzijds wat minder stoere taal te bezigen.

Of je aan dat verzoek wil voldoen mag je helemaal zelf weten. Fijn hÈ?
Reply
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Adrie,

De reden waarom ik bij BMW blijf is dat ik in deze fiets beide "kwaliteiten" kan verenigen. Van stapvoets toeren tot de maximale hellingshoek bereiken. Dat vind ik in geen enkele andere motor. En dat BMW voorbij de 100 PK is... Heerlijk. Zolang ze maar smeuig blijven en de vermogensafgifte mooi vlak houden en niet piekerig worden. Dan kun je wel.... Maar het hoeft niet altijd. Gewoon waar JIJ zin in hebt.

Jeroen
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)