05-09-2022, 08:52 AM
Beste Boxervrienden,
De laatste 2 weken stond ik even aan de kant omdat ik de versnellingsbak eraf heb gehad voor een revisie. Hierbij heb ik ook mijn koppelingsplaat en drukplaten vervangen, het deksel van de oliepomp van een nieuwe O-ring voorzien en de zwetende vliegwielkering vervangen. Dat was voor mij de eerste keer en ik bedank dan ook mede-forumlid en vriend Peterh en Gerjo de Jong voor de gegeven adviezen. De bak is bij Jan Gol geheel gedemonteerd en nagezien en er zijn 5 lagers vervangen. Volgens Jan Gol was de bak de bak nog nooit open geweest, want de originele oude keerringen zaten er nog in.
Gisteren heb ik bij wijze van proefrit de geplande rit voor de Boxerontmoeting nagereden en zowel de motor als de rit verliepen vlekkeloos.
Pauld: De rit komt 2 maal door Achterveld: de eerste maal na 40 kilometer. Misschien kun je wel dit 1e stuk meerijden?
BMWconversion: Natuurlijk is je vriend met de Pan European van harte welkom.
De laatste 2 weken stond ik even aan de kant omdat ik de versnellingsbak eraf heb gehad voor een revisie. Hierbij heb ik ook mijn koppelingsplaat en drukplaten vervangen, het deksel van de oliepomp van een nieuwe O-ring voorzien en de zwetende vliegwielkering vervangen. Dat was voor mij de eerste keer en ik bedank dan ook mede-forumlid en vriend Peterh en Gerjo de Jong voor de gegeven adviezen. De bak is bij Jan Gol geheel gedemonteerd en nagezien en er zijn 5 lagers vervangen. Volgens Jan Gol was de bak de bak nog nooit open geweest, want de originele oude keerringen zaten er nog in.
Gisteren heb ik bij wijze van proefrit de geplande rit voor de Boxerontmoeting nagereden en zowel de motor als de rit verliepen vlekkeloos.
Pauld: De rit komt 2 maal door Achterveld: de eerste maal na 40 kilometer. Misschien kun je wel dit 1e stuk meerijden?
BMWconversion: Natuurlijk is je vriend met de Pan European van harte welkom.