Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jaarlijkse Boxerontmoeting
Oeps, 29 mei is toevallig ook de BMW club Klassieker dag in Achterveld, bij mij om de hoek. Wellicht iets om rekening mee te houden met de toerrit?
BMW R12 1940
Reply
Omar, Is het bezwaarlijk als een goede vriend van mij ook mee rijdt. Hij heeft geen BMW, maar een Honda Pan European en wil graag een keer een toertocht mee maken.
Reply
Beste Boxervrienden,

De laatste 2 weken stond ik even aan de kant omdat ik de versnellingsbak eraf heb gehad voor een revisie. Hierbij heb ik ook mijn koppelingsplaat en drukplaten vervangen, het deksel van de oliepomp van een nieuwe O-ring voorzien en de zwetende vliegwielkering vervangen. Dat was voor mij de eerste keer en ik bedank dan ook mede-forumlid en vriend Peterh en Gerjo de Jong voor de gegeven adviezen. De bak is bij Jan Gol geheel gedemonteerd en nagezien en er zijn 5 lagers vervangen. Volgens Jan Gol was de bak de bak nog nooit open geweest, want de originele oude keerringen zaten er nog in. 

Gisteren heb ik bij wijze van proefrit de geplande rit voor de Boxerontmoeting nagereden en zowel de motor als de rit verliepen vlekkeloos.

Pauld: De rit komt 2 maal door Achterveld: de eerste maal na 40 kilometer. Misschien kun je wel dit 1e stuk meerijden?

BMWconversion: Natuurlijk is je vriend met de Pan European van harte welkom.
Reply
Achterveld is dus voor antieke BMW's en dat zijn die van ons allemaal, want daar is antiek ouder den 25 jaar.
Reply
Ik moet even kijken hoe het uitpakt. Ik heb me (maar geen lid van de BMWclub) aangemeld voor het concours d’ élégance. Ik weet niet of ik toegelaten wordt en hoe laat ik er dan moet zijn. Als ik meerijd dan in ieder geval achteraan want het opschakelen met een dalend toerental om te synchroniseren en daarmee onverwacht afnemende snelheid is gevaarlijk. Auto's houden plotseling veel afstand als ze eenmaal verrast zijn! Ik moet zeer alert zijn op alles om me heen.
BMW R12 1940
Reply
Je bent niet de enige met een oud paard. Je hebt wel de oudste machine.

Reply
Ik ben met de R12 uitgenodigd voor het Concours d’ élégance in Achterveld tijdens de BMW club Klassieker dag. Ik kom daarom zondag niet naar Austerlitz maar zie jullie vast nog wel als jullie tijdens de toertocht door Achterveld komen.

Groeten,

Paul
BMW R12 1940
Reply
Jammer dat we je moeten missen, maar deze kans mag je gewoon niet laten schieten! Succes, en hopelijk tot volgend jaar!
Met vriendelijke groet,
PeterH
Smile
Reply
Ik probeer tussen de buien door droog over te komen. Maar dat zal wel een ijdele hoop zijn.
Reply
Ik ben er helaas deze keer niet bij.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)