Even een update.
Ik heb de motor aan de praat. De magneet staat op 34 graden voor bdp overeen met de v van de grondplaat. De ontsteking op 9 graden voor het bdp.
Maar ... het aankicken gaat zeer moeizaam en moet de carbs flink vol vlotteren. En dan misschien wel 10x kicken. Of ik duw 'm aan.
Het begin is er zeg maar en dat is fijn.
Nu eerst aan de slag met de carburateurs. Die staan nu in basisinstelling.
Hoi Peter,
Dit heb ik gecheckt en OT vliegwiel is inderdaad BDP.
Groet
Ik heb de motor aan de praat. De magneet staat op 34 graden voor bdp overeen met de v van de grondplaat. De ontsteking op 9 graden voor het bdp.
Maar ... het aankicken gaat zeer moeizaam en moet de carbs flink vol vlotteren. En dan misschien wel 10x kicken. Of ik duw 'm aan.
Het begin is er zeg maar en dat is fijn.
Nu eerst aan de slag met de carburateurs. Die staan nu in basisinstelling.
(04-07-2022, 08:05 PM)PeterH Wrote: Ik begrijp het ook niet. Type krukas maakt voor de timing toch niet uit? BDP is BDP. Nokkenas- tandwiel en vliegwiel zitten met een spie gemonteerd, dus daar kan ook niets verzet zijn. Blijft over inderdaad speciale nokkenas of positie nokkenas- tandwiel / krukas-tandwiel niet goed. Voor de zekerheid checken of merkteken OT op vliegwiel ook inderdaad bij BDP is.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Hoi Peter,
Dit heb ik gecheckt en OT vliegwiel is inderdaad BDP.
Groet