04-06-2022, 06:14 PM
(04-05-2022, 03:05 PM)hen Wrote: Hoi Theo,
Dank voor je antwoord.
Mijn krukas is dus een aangepaste krukas. Alle inlaat en uitlaat graden komen niet meer overeen met het boekje.
Ik ga door en zal nog updaten hier.
Als je nokkenas ook een "race" versie is, kunnen de openingstijden van de kleppen veranderd zijn, waarschijnlijk is echter alleen de lichthoogte vergroot. De instelling van het ontstekingstijdstip blijft gelijk. Ik lees dat je probeert de vonk op 40 graden voorontsteking af te stellen. Dat is absurd vroeg. Normaal is 39 graden de volle voorontsteking. Als er al een ontsteking bij 40 graden plaatsvindt, slaat je motor waarschijnlijk terug. Niet prettig voor je enkel.
Probeer eerst maar eens of hij wil starten met de standaard BMW afstelling. Dus op S , 9 graden voor BDP.
Let wel op, er loopt een draad van de magneet naar de koplampschakelaar, als je de sleutel er uit trekt, wordt deze draad aan de massa gelegd. Geen vonk meer, motor stopt. Controleer maar eens of die draad niet ergens sluiting naar massa maakt, dan vonkt er nooit iets.
(04-05-2022, 03:05 PM)hen Wrote: Hoi Theo,
Dank voor je antwoord.
Mijn krukas is dus een aangepaste krukas. Alle inlaat en uitlaat graden komen niet meer overeen met het boekje.
Ik ga door en zal nog updaten hier.
(04-05-2022, 03:05 PM)hen Wrote: Hoi Theo,
Dank voor je antwoord.
Mijn krukas is dus een aangepaste krukas. Alle inlaat en uitlaat graden komen niet meer overeen met het boekje.
Ik ga door en zal nog updaten hier.