04-03-2022, 05:29 PM
(01-09-2022, 12:52 PM)hen Wrote:(01-09-2022, 12:27 AM)BMWconversion Wrote: Ik ben bang dat je een magneetonsteking hebt. In dat geval gaat het niet lukken met een lampje, maar zal het met een ohm-meter (multimeter van de action 5 euro) wel lukken. Dan weet je precies het moment waarop je puntjes openen. Verder vermoed ik dat de Hoogspanningsspoel is overleden of de condensator. Onze sponsor verkoopt de hoogspanningsspoel voor 99 euro nieuw. https://www.hobbyist.nl/diverse_onderdel...138004104/ Je kunt hem even secundair doormeten ca 10 tot 15 k Ohm. Dan zou die moeten werken, mits er geen lekkage is naar de massa. Heb je al een gradenboog, anders kan ik een jpg op A4 formaat aan je mailen.
Het is inderdaad een magneetonsteking. Ik ga het proberen met de ohmmeter! Dank.
Wanneer de hoogspanningspoel is overleden, kan er dan nog wel een vonk geproduceerd worden?
Ik ontvang graag dat jpg-je! Dankjewel.
(01-09-2022, 02:27 AM)TheoSr Wrote: Het openen van de puntjes van een magneet kun je het veiligst bepalen met een (sigaretten) vloeitje. Klem het tussen de puntjes en trek er zachtjes aan. Verdraai de magneet, als het vloeitje loskomt, heb je het punt van openen te pakken. Vooral oudere magneten kunnen er slecht tegen als je stroom door de spoel laat lopen. Bij het openen van de puntjes ontstaat een magnetisch veld dat de permanente magneet kan aantasten.
Succes,
Theo
Hoi Theo,
Met een vloeitje wil ik ook graag leren ja :-). Wat je zegt over stroom door de spoel laten lopen, hoe werkt dat dan dat de magneet permanent aangetast kan worden?
Hoi BMWConversion, ik loop dus nog steeds vast met het afstellen. Ik heb nog een vraag over de magneetontsteking, die zit hier op de motor. Als ik in het juiste werkplaatshandboek van de r50 kijk staat er toch echt dat het met een lampje kan.
Ik krijg nergens een testlampje aan! Ik vraag me dan af hoe ik dat moet doen. Dat staat in het boekje zo slecht uitgelegd!
Ook heb ik het met de Ohmmeter geprobeert maar ook daar weet ik dus niet zeker waar ik moet meten. En welke waarde moet ik dan zien?
Groet!