Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW r50/2 elektrische installatie + nog wat andere dingen
Hallo, weer terug van weggeweest. Ik heb de motor afgelopen weekend voor het eerst aan de praat gekregen. En ook voorzichtig wat rondjes om de kerk gereden ermee.

Moest wel een heel aantal keren aankicken dus het was nog niet fraai. Daarna heb ik de boel proberen aan te passen en ik krijg 'm momenteel helemaal niet meer aan de praat. Toevalstreffer? Waarschijnlijk wel maar daar houd ik niet van.

Vanmiddag dus weer alles tig keer herhaald. Afstellen met de gradenschijf op 40 graden voor tdc. Ik heb de krukas laten nameten door een ervaren persoon die ook veel raced op motoren. Die had alleen niet zoveel tijd dus ik wist na zijn bezoek wel dat er een Race-krukas in zit. Hij heeft gemeten wanneer de kleppen op en dicht gaan en zit allemaal zo op 70 graden. De hele cyclus waar hij het over had is 360 graden. Hij was echt verbaasd. En omdat binnen 70 graden de inlaat, compressie en vonk moet plaatsvinden raadde hij aan om met 40 graden te beginnen.

Dus vliegwiel op ot. TDC op de schijf 0 graden bij de naald. terugdraaien 40 graden. Magneet en v-groefje exact overeen laten komen. Contactpuntjes op 0.4 mm op maximale stand. Terug naar de 40 graden, daar moeten de contactpuntjes gaan openen. Vloeitje ertussen en de krukas draaien om te zien of dat daadwerkelijk op 40 graden plaatsvindt. Was schuiven met de grondplaat van de contactpuntjes zodat het goed staat.

Dan starten. Er gebeurd dus maar weinig. Benzine genoeg. Wanneer hij iets doet is het een terugslag van de kickstart.

Daarna de hele ontstekingsunit in stapjes naar links bewegen om te verlaten. Er veranderd niks. Nog een keer de andere kant op, ook niks anders dan terugslag.

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik nu verder moet.

Wat zie ik hier over het hoofd?

Even kijken of ik nog een foto kan uploaden hier.

Even een foto van de gradenschijf.

Attached Files Thumbnail(s)

Reply

Messages In This Thread
RE: BMW r50/2 elektrische installatie + nog wat andere dingen - by hen - 04-02-2022, 07:49 PM
R69 met elektronische ontsteking - by jberkhout - 10-01-2022, 10:31 PM

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)