Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW r50/2 elektrische installatie + nog wat andere dingen
#8
(01-01-2022, 03:51 PM)Coen Wrote: Nog een vraag: je schrijft R50/2 van 56. Dat klopt niet. De 50/2 kwam pas na 1960. Op een gegeven moment is men andere carburateurs gaan monteren met een ander type vlotter dat je dus wél op hoogte moet stellen. Welk nummer staat er op jouw carburateur!
Toen ik ontdekte dat het spietje ontbrak is er uiteraard een nieuwe gemonteerd. Je kan kijken of het punt BDP op je vliegwiel overeen komt met de hoogste stand van de zuigers. Verder schrijf je:

Hoi Coen,

Ik heb inderdaad een R50 en geen R50/2. Ik zoek op internet op r50/2 voor sommige onderdelen maar dat is er nu even te vaak ingeschoten. Op mijn carburateur staat 1/24/146.

Vliegwiel (OT) komt overeen met de BDP stand van de zuigers.

Voor dit moment is het belangrijk voor mij dat mijn testlampje gaat branden. Dat gebeurt dus niet. Überhaupt niet, en het lampje is niet kapot.
Wel nieuwe condensator op de motor gezet. Daarna bekeken of ik een vonk heb, en die heb ik op beide bougies.

Mijn logica zegt dan dat er bij een vonk wel degelijk een punt is waarop het testlampje moet gaan branden toch?

Vervolgens een leen-magneet gemonteerd om dat uit te sluiten. Het veranderde echter helemaal niets. Wanneer ik kickstart gebeurd er gewoon helemaal niks. Ook geen bijna start of iets wat er op lijkt.

Nu ga ik eerst een nieuwe gradenschijf maken om alles nog eens goed te controleren. Verder heb ik geen ideeën meer voor wat ik verder kan doen, lastig.
Reply


Messages In This Thread
RE: BMW r50/2 elektrische installatie + nog wat andere dingen - by hen - 01-08-2022, 09:02 PM
R69 met elektronische ontsteking - by jberkhout - 10-01-2022, 10:31 PM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)