12-30-2021, 11:42 PM
Goedenavond,
Ik zou graag wat hulp krijgen bij het volgende: ik heb mijn bmw r50/2 ('56) weer in elkaar gezet. De vorige eigenaar vertelde mij dat de motor niet meer met de kickstart aanging. Hij duwde de motor een meter of 5 en dan liep de motor. Toen hij hem ooit kocht werkte de kickstart nog wel overigens.
Nu heb ik de originele ontsteking ingebouwd. Vliegwiel op S, Magneet, grondplaat met v-tje, vervroeger op de juiste stand, contactpuntjes (nieuw) op 0.4 afstand max.
Wanneer ik het controle lampje op massa aansluit en met de naald de klem aanraak gebeurd er helemaal niks. Beetje heen en weer draaien rond de S zeg maar. Helemaal niks.
Vraag 1) de contactpuntjes staan ook nog op een kleine grondplaat. Die kan ik verstellen met 2 schroefjes maar wat is het uitgangspunt van deze rondplaat? Wanneer ik die beweeg blijft de afstand van de contactpuntjes gelijk.
Vraag 2) dat de vorige eigenaar al niet meer kon starten met kickstarten is best apart. Heeft iemand een idee wat dat kan betekenen?
Vraag 3) Hoe kan ik zeg maar zeker stellen dat ik echt een goede massa heb? De massa zit op de versnellingsbak en die heb ik goed schoongemaakt. Is er nog iets waardoor ik kan zorgen dat de massa goed is? De lampen branden goed. Maar de claxon geeft een piepgeluid wat ook door de schakelaar kan komen. Zet ik de claxon direct op de accu dan doet die het perfect. Dus ik vraag me toch af of dat met massa te maken kan hebben.
Vraag 3) Ik heb de carburateurs laten ultrasoonreinigen. Nu vind ik dat als ik heb geshoked dat ze best lang blijven doordruppen. Normaal ga je meteen rijden en zal het mogelijk wel meevallen. Maar is dat herkenbaar?
Zoals je ziet, geen doorgewinterde sleutelaar. Maar ik wil het wel graag leren met wat hulp.
Vrolijke groet!
Hen
Ik zou graag wat hulp krijgen bij het volgende: ik heb mijn bmw r50/2 ('56) weer in elkaar gezet. De vorige eigenaar vertelde mij dat de motor niet meer met de kickstart aanging. Hij duwde de motor een meter of 5 en dan liep de motor. Toen hij hem ooit kocht werkte de kickstart nog wel overigens.
Nu heb ik de originele ontsteking ingebouwd. Vliegwiel op S, Magneet, grondplaat met v-tje, vervroeger op de juiste stand, contactpuntjes (nieuw) op 0.4 afstand max.
Wanneer ik het controle lampje op massa aansluit en met de naald de klem aanraak gebeurd er helemaal niks. Beetje heen en weer draaien rond de S zeg maar. Helemaal niks.
Vraag 1) de contactpuntjes staan ook nog op een kleine grondplaat. Die kan ik verstellen met 2 schroefjes maar wat is het uitgangspunt van deze rondplaat? Wanneer ik die beweeg blijft de afstand van de contactpuntjes gelijk.
Vraag 2) dat de vorige eigenaar al niet meer kon starten met kickstarten is best apart. Heeft iemand een idee wat dat kan betekenen?
Vraag 3) Hoe kan ik zeg maar zeker stellen dat ik echt een goede massa heb? De massa zit op de versnellingsbak en die heb ik goed schoongemaakt. Is er nog iets waardoor ik kan zorgen dat de massa goed is? De lampen branden goed. Maar de claxon geeft een piepgeluid wat ook door de schakelaar kan komen. Zet ik de claxon direct op de accu dan doet die het perfect. Dus ik vraag me toch af of dat met massa te maken kan hebben.
Vraag 3) Ik heb de carburateurs laten ultrasoonreinigen. Nu vind ik dat als ik heb geshoked dat ze best lang blijven doordruppen. Normaal ga je meteen rijden en zal het mogelijk wel meevallen. Maar is dat herkenbaar?
Zoals je ziet, geen doorgewinterde sleutelaar. Maar ik wil het wel graag leren met wat hulp.
Vrolijke groet!
Hen