Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100GS rauwe lage toerenloop / BING set 40mm niet symmetrisch gebouwd?
Ja, het was dat verhaal wat ik gelezen had denk ik !

Inmiddels al 2x enkele kilometer naar huis kunnen stappen, vermoedelijk door vochtig worden van de gescheurde bobine.
Gisteren in de car wash per ongeluk de hogedruk lans richting benzinetank gericht.... daarna geen vonk meer.
Na een nacht drogen op de radiator weer probleemloos starten.

Vandaag na een regenbui op natte wegen, denkelijk door opspattend water of verneveld vocht door voorrijdende auto's kapte ze er na een kwartier weer mee ...
Dus zo snel mogelijk een nieuwe bobine erin. (Edit: na enkele uren stilstand thuis - buiten - weer kunnen starten...)

Ik heb ook proberen doormeten zoals BMWconversion aangaf.
Primair: van + naar - meet ik op een goede en slechte bobine: 1.7 (met meterstand op 20)
Secundair: is me nog niet helemaal duidelijk.
Blijkbaar moet je van een output voor de bougiekabel naar + of - meten, en dan doorlopend een Ohm getal zien (stand meter op 20K) ?
Bij beide zie ik enkel kort iets verschijnen als ik de knop omdraai van 200 naar 20K... 15.76. Dan springt de meter weer op 1.
Opmerkelijk: als ik bij de goeie bobine meet van secundaire output naar secundaire output geeft dat niets (1.)
Maar bij de defecte bobine meet ik van secundaire output naar secundaire output 8.85 met knop op 20K.
Daar lijkt dus een kortsluiting in te zitten ?

Tenslotte de linker carburator, die de stationair gaatjes 1 mm dieper liggend heeft, vervangen door een linker carb met gaatjes op dezelfde positie als de rechter carb, en het hortend en rauwe stationair gedrag is nu bijna zo goed als weg !! Bijna hemel en aarde verschil.

Dus ik denk dat ik de oorspronkelijke vraagstelling ivm. het rauwe lopen op lage toeren nu heb verklaard en opgelost, drievoudige oorzaak:
- niet meer optimaal presterende bobines (grijs model met scheurtjes)
- halgever gewichtjes konden na 30jr wat smering gebruiken
- de verschillende stationair uitmondingen in de carbs -> moeten gelijk gepositioneerd zijn in linker en rechter carburator
Reply

Messages In This Thread
RE: R100GS rauwe lage toerenloop / BING set 40mm niet symmetrisch gebouwd? - by PatrickE - 01-04-2022, 06:34 PM

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)