Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100GS rauwe lage toerenloop / BING set 40mm niet symmetrisch gebouwd?
Tweedehands bobine kunnen vinden in de buurt, start en rijdt weer.
De eigen bobine en de andere proberen uitmeten, Ohm waarden primaire en secundaire spoel.
Ik raakte er niet wijs uit. waarschijnlijk niet genoeg ervaring met gebruik van een multimeter. Ze maten iig. wel verschillend.

De andere bobine is ook weer de grijze, ook gescheurd, maar werkt nog (de motor trekt zelfs krachtiger op, rijdt gewoon vlotter, betere vonk dus).
Ik heb wel een nieuwe in bestelling, maar is er een "verantwoorde improvisatorische fix" om zulke haarscheur preventief dicht te maken zodat de bobine mogelijk wat langer meegaat ?

Ik las eens op advrider als noodoplossing de bobine met een plastic zak omwikkelen en met "een" kit dichtkitten... ?
De scheurtjes ontstaan na jaren door uitzetten en krimpen van verschillende materialen onder invloed van hitte van de motor en afkoeling enz. Lijkt me dat de bobine toch wel haar hitte moet kwijtkunnen, dus in een niet-ademend plastic inpakken lijkt me dan niet OK ?
Reply

Messages In This Thread
RE: R100GS rauwe lage toerenloop / BING set 40mm niet symmetrisch gebouwd? - by PatrickE - 12-30-2021, 03:34 PM

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)