Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100GS rauwe lage toerenloop / BING set 40mm niet symmetrisch gebouwd?
Dankje voor je info Omar8.
De motor liep al zo slecht in lage toeren toen ik hem van vorige eigenaar kreeg (blinde koop op afstand, en was verzwegen)
Daarna werden bij dealer o.m. bougiekabels en bougies vervangen, heel de ontsteking nagelopen, uitgemeten en goed bevonden.
Ook bij hoge toeren was er een vaag pendelen in het toerental.
Dit is verbeterd nadat ik de asjes van de gewichtjes in de vervroeger met een drupje Teflon olie heb gesmeerd (via het inspectieklepje).

De carbs zijn idd. op een paar weken al 3 maal gedemonteerd en gereinigd geweest, zowel door mij als door dealer.
De gaskleppen heb ik beide daarbij 1x verwijderd en weer geplaatst.
Ik heb ze zelfs even verwisseld ter controle, maar ze zijn exact even groot en zelfde vorm, passen identiek in elk huis, de kleppen sluiten identiek aan de binnenwand van beide carbs aan.
De doormeter van de venturi openingen is volgens mij bij beide carbs dus even groot.

Het gaat echt om de afstand van de 2 stationair gaatjes tot aan de voorrand van de venturi.
Bij de linker carb idd. ong. 1 mm dieper liggend (achter de klep, richting luchtfilter).
Ik heb dit niet enkel vastgesteld via de stand van de kleppen, maar ook nagemeten met een haaks ijzerdraadje tot aan de rand, markeren, en dan in de rechter carb gestoken : 1 à 1,5mm verschil.

De bougies zijn grijs tot koffiekleurig, links iets meer koffie dan rechts.

(momenteel is er helaas een andere complicatie : er is geen vonk meer.
Eergisteren na smeren van de vervroeger en een 50km ritje rijdend weggezet, 2 dagen later geen vonk meer.
Toeval of niet ?
Ik probeer nu met Clymer en diverse fora in de aanslag de nodige metingen te doen om te bepalen of het ICU, vervroeger of bobine is.
De bobine is alvast het grijze type en heeft een vrijwel horizontale haarscheur van voor tot achter aan de rechterzijde.
De ICU is de Telefunken met paarsblauwe opdruk.)
Reply

Messages In This Thread
RE: R100GS rauwe lage toerenloop / BING set 40mm niet symmetrisch gebouwd? - by PatrickE - 12-28-2021, 06:09 PM

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)