Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100GS rauwe lage toerenloop / BING set 40mm niet symmetrisch gebouwd?
Om te beginnen zijn dit qua typenummers een bij elkaar horend stel Bings (dus dat is goed). 

Je geeft in jouw verhaal niet aan wanneer en hoe de problemen zijn ontstaan (ik neem aan dat de motor eerst wel goed liep). 

Als ik de foto's bekijk dan lijkt het of iemand de gaskleppen heeft los geschroefd en weer opnieuw bevestigd heeft (iets wat m.i. normaal niet nodig is). Misschien zijn de kleppen onderling verwisseld of is een asje van een gasklep licht verbogen en veroorzaakt dat de gemeten verschillen.

Bij problemen bij de afstelling is het zaak om methodisch te werk te gaan. En eerst de simpele oorzaken uit te sluiten (voordat je complete carburateurs uit elkaar schroeft). Dus als eerste: is de kleur van beide bougies gelijk? (roestbruin is goed, lichtgrijs is te arm, zwart is te rijk).

De door jou beschreven problemen met de motorloop worden vaak toegeschreven aan de carburateurs, maar dat hoeft niet, want een slechte bougievonk kan dezelfde problemen veroorzaken. Check dus eerst de bougies en de bougiekabels (scheurtjes).  Even testen dus (bougies losdraaien en in de doppen op de cilinders leggen en de motor starten. Kijk of ze een even sterke vonk geven). Niet gelijk? Dan onderling uitwisselen (links/rechts).

Als dat in orde is dan zou ik de vacuüm membranen van de carburateurs controleren op scheurtjes. Als die ook goed zijn, zou ik de hoogte van de sproeiernaalden controleren; is de hoogte van beide gelijk, dan zou ik de naalden één positie hoger hangen om de motor minder arm te laten lopen.
Reply

Messages In This Thread
RE: R100GS rauwe lage toerenloop / BING set 40mm niet symmetrisch gebouwd? - by OmarB - 12-28-2021, 10:40 AM

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)