Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bevestiging swingarm R50/5
hallo iedereen, 

ik ben een tijdje geleden in het bezit gekomen van een bmw R50/5, die al meer dan 20 jaar in de familie zit. 
De motor heeft echter niet echt droog gestaan dus heb ik reeds het een en het ander moeten vervangen/reviseren. 
Nu is de versnellingsbak klaar en wou ik de zwenkarm terug monteren maar ik merkten op dat een van de moeren? in het frame voor de achterbrug te bevestigen kapot is. Het is waar de Swingarmbout in gedraaid wordt in het frame zelf. Kan ik deze vervangen of joe kan ik dit het beste oplossen? ik vindt het onderdeel alleszins niet op het internet. 

Bedankt!
Reply
Je bedoeld dat de schroefdraad in het frame - waar de swingarmlager bout in gaat - stuk is? Wat mankeert er dan aan? Bout heeft vastgeroest gezeten?
Met vriendelijke groet,
PeterH
Smile
Reply
(12-01-2021, 01:45 PM)PeterH Wrote: Je bedoeld dat de schroefdraad in het frame - waar de swingarmlager bout in gaat - stuk is? Wat mankeert er dan aan? Bout heeft vastgeroest gezeten?
Met vriendelijke groet,
PeterH

ja, de schroefdraad is niet meer in orde. Waarschijnlijk de bout eens verkeerd ingedraaid geweest waardoor de draad naar de zak is. Toen ik alles terug monteerden ging de bout er zeer stroef in en moest ik veel te veel kracht gebruiken om verder te gaan. 
Groetjes Lesbob
Reply
Probeer eens met een van deze: https://www.google.com/search?client=fir...1047&dpr=1
Bep van Malde R75/7 ('77)
Reply
Of de draad opfrissen met een passende tap? Is de draad op de bout nog wel OK? Als het indraaien moeilijk ging zullen de eerste draadgangen mogelijk ingevreten of opgestroopt zijn.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Smile
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)