10-03-2021, 07:40 PM
Het laadstroomlampje van de 79er 100 RT gaat niet uit, motor laadt ook niet bij.
We hebben : de rotor en stator doormeten, deze lijken goed, in elk geval geen massa-contact of kabelbreuk in de spoelen. Spanningsregelaar gemonteerd die het in een andere BMW goed deed, voor de zekerheid diodenplaat vervangen, aansluitingen gecontroleerd, lampje blijft branden.
Nu ter controle de spanningsregelaar uit zijn stekker gehaald en de D+ en DF op de stekker met een draadje verbonden. Dit werd in een BMW werkplaatshandboek geadviseerd.
Resultaat: contact aan, lampje brandt. Starten: lampje gaat bij verhogen toerental vanaf zo,n 1000 toeren zwakker branden , maar niet uit.
Dan zou volgens het wph de dynamo defect zijn.
Wat nu? Dynamo vervangen of zijn er nog andere mogelijke oorzaken?
Met vriendelijke groet,
Het klusteam F&PH
We hebben : de rotor en stator doormeten, deze lijken goed, in elk geval geen massa-contact of kabelbreuk in de spoelen. Spanningsregelaar gemonteerd die het in een andere BMW goed deed, voor de zekerheid diodenplaat vervangen, aansluitingen gecontroleerd, lampje blijft branden.
Nu ter controle de spanningsregelaar uit zijn stekker gehaald en de D+ en DF op de stekker met een draadje verbonden. Dit werd in een BMW werkplaatshandboek geadviseerd.
Resultaat: contact aan, lampje brandt. Starten: lampje gaat bij verhogen toerental vanaf zo,n 1000 toeren zwakker branden , maar niet uit.
Dan zou volgens het wph de dynamo defect zijn.
Wat nu? Dynamo vervangen of zijn er nog andere mogelijke oorzaken?
Met vriendelijke groet,
Het klusteam F&PH