09-13-2021, 09:47 AM
Beste meedenkers,
Zoals misschien bekend, net voor 50 jaar problemen opgelost aan de R100RT uit 1979 met de enige echte PeterH.
HIJ WIL NOG MEER AANDACHT. jawel
Case:
Na vervangen achterste krukaskeering----> geen laadspanning.
(Dynamo kan wat in beweging gekomen zijn door de werkzaamheden?)
Boeltje los: Voor op de dynamo van die drie bevestigingspunten waar de uiteinde van de wikkels op de voorkant gemonteerd zijn zaten er twee wat los.
1 was gesoldeerd omdat de schroefdraad op de koolborstelhouder kaduuk is. Opnieuw gesoldeerd en andere punt vastgemaakt. Ook even schoongemaakt.
Geen resultaat. Spanning tussen de 12/12,5 volt
Zie geen breuken. Tis wel was oud uiteraard. Koolborstels lijken goed(heb ik ooit vervangen)
Op de 'sleepringen' gemeten en de spoel erachter lijkt niet gebroken.
Wat vinden jullie van de foto's?
Wat kan ik het beste doen? Nieuwe koolborstelhouder? Alles opnieuw solderen? Andere tips?
Nieuwe dynamo?
Dank bij voorbaat groot.
Groet Klusteam F&PH
Zoals misschien bekend, net voor 50 jaar problemen opgelost aan de R100RT uit 1979 met de enige echte PeterH.
HIJ WIL NOG MEER AANDACHT. jawel
Case:
Na vervangen achterste krukaskeering----> geen laadspanning.
(Dynamo kan wat in beweging gekomen zijn door de werkzaamheden?)
Boeltje los: Voor op de dynamo van die drie bevestigingspunten waar de uiteinde van de wikkels op de voorkant gemonteerd zijn zaten er twee wat los.
1 was gesoldeerd omdat de schroefdraad op de koolborstelhouder kaduuk is. Opnieuw gesoldeerd en andere punt vastgemaakt. Ook even schoongemaakt.
Geen resultaat. Spanning tussen de 12/12,5 volt
Zie geen breuken. Tis wel was oud uiteraard. Koolborstels lijken goed(heb ik ooit vervangen)
Op de 'sleepringen' gemeten en de spoel erachter lijkt niet gebroken.
Wat vinden jullie van de foto's?
Wat kan ik het beste doen? Nieuwe koolborstelhouder? Alles opnieuw solderen? Andere tips?
Nieuwe dynamo?
Dank bij voorbaat groot.
Groet Klusteam F&PH