Threads: 10
Bep van Malde R75/7 ('77)
09-05-2021, 12:14 PM
(This post was last modified: 09-05-2021, 12:19 PM by RobR60/6/75.)
De overige drie krijgen allemaal evenveel olie. Echte oliestraal die eruit loopt. Net als in de filmpjes hierboven. Ik ga er zsm aan beginnen en houd jullie op de hoogte! Bedankt voor het meedenken!!
BMW R60/6 ‘75
Threads: 11
Probeer eens het volgende:
Rechts de cilinder kop bouten lossen en licht vast zetten, tuimelaars met blokken demonteren, bougies eruit, noodstop schakelaar op uit (zodat de bobine geen stroom krijgt en niet beschadigt) en dan op de startmotor ronddraaien; dan moet er uit beide tapeinden evenveel olie stromen. Zo ja: probleem zit in de tuimelaars, zo nee, probleem zit dieper. Of in het kanaal van het tapeind, of bij één van de pakkingen, of in het oliekanaal tussen beide tapeinden in het blok.
09-07-2021, 08:23 PM
(This post was last modified: 09-07-2021, 08:24 PM by RobR60/6/75.)
Ik ga aanstaande zaterdag het volgende proberen: tuimelaars eraf; beide bovenste tapeinden eruit; uitlaatbocht los; cilinder ongeveer 5-8cm naar buiten trekken zodat de zuiger erin blijft zitten; oliekanaal vanuit het voorste tapeind doorprikken met een dunne draad en vervolgens met perslucht doorblazen. Daarna weer alles vast en testen. De voetpakking (hobbyist, 2x aantrekken) is van februari/maart dus ik waag de gok dat ie het wel kan hebben om te laten zitten. De uitlaatringen zijn ook van die tijd, dus die probeer ik ook opnieuw te gebruiken! Fingers crossed…..
@hugo: ik haal altijd de lead van de bobine af?! Nooit aan gedacht om de noodstop te gebruiken! Fijn!! Dan kan de tank blijven zitten!! Het ligt echt aan het oliekanaal. De overige opties heb ik al uitgesloten…
BMW R60/6 ‘75
Threads: 11
Noodstop schakelaar: bij mij werkt dat wel, maar misschien is dat ook niet meer origineel...