Posts: 208
Threads: 5
Joined: Jun 2012
Reputation:
8
Lijkt op een verstopt oliekanaal door de cilinder. Bij het monteren van de cilinders moet de cilindervoet dun (!) worden ingesmeerd met vloeibare pakking, Hierbij moet je goed opletten dat de oliekanalen vrij blijven.
Ik adviseer om de cilinder te verwijderen en oliekanalen in de cilinder schoon te maken.
Posts: 208
Threads: 5
Joined: Jun 2012
Reputation:
8
Je zult echt de de cilinderkop en de cilinder moeten demonteren om het kanaal goed schoon te blazen.
Posts: 54
Threads: 11
Joined: Aug 2013
Reputation:
1
Je kunt ook proberen om eerst eens beide tapeinden rechts te demonteren en dan met perslucht op de voorste de doorgang in het blok naar de achterste door te blazen. Altijd kans dat het lukt. Doe dat wel in die richting, als er in dat stukje een verstopping zit dan blaas je het niet tegen de olie stroom terug het blok in (en verstopping in dat kanaal is het meest logische omdat de voorste tuimelaar wel ruim voldoende olie krijgt) Nee heb je, ja kun je krijgen
Nu is het al enige tijd geleden dat ik een cilinderkop van een boxer eraf heb gehad, maar ik vroeg mij af: zit er een boring voor de olie door de tuimelaar-as? Asje per abuis op z'n kop gemonteerd? Boring-gaatjes in de juiste richting gezet? Zit hier misschien de verstopping?
Eerst deze dingen even checken voordat je aan een mega klus begint (blok open doe je niet even op zaterdagmiddag) ?
Posts: 32
Threads: 10
Joined: Oct 2020
Reputation:
1
Thx! Dat kan ik eerst nog proberen!! De assen hebben een boring. Deze zit aan de bovenkant bij alle tuimelaars, dus dat is het helaas niet.
BMW R60/6 ‘75
Posts: 185
Threads: 24
Joined: Nov 2007
Reputation:
6
Maar hoe weet je nu of de een niet teveel of de ander te weinig krijgt?
Posts: 54
Threads: 11
Joined: Aug 2013
Reputation:
1
Even vergelijken met de andere kant?