Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Na reparatie nog lekke krukaskeerring
#1
Thumbs Down 
Beste sleutelaars,


Harde 'set back' hier: na een langdurige lekkage krukaskeerring vervangen.

Feiten: BMWR100RT 1979 - MET EEN LiCHT VLIEGWIEL!! (vooraf niet bekend)

De keerring vervangen door model 1979 maar na montage lekte hij het zo hard als daarvoor.

Oude keerring was keihard en echt op.

Wat kan de oorzaak zijn? Verkeerde keerring? Is er een andere maat voor het lichte vliegwiel?


Groeten klusteam Fladimir en Peter H 
Wij op mooie verhalen en goeie tips Smile
Reply
#2
Keerringen zijn hetzelfde. 
Keerring droog monteren , ook nieuwe O ring monteren in vliegwiel. 
Lek komt niet vanuit O ring oliepomp ?  Doms moet keerring even inlopen maar dat geeft niet veel lekkage. 
Kijk ook even naar de ring waar de keerring inloopt, deze moet natuurlijk netjes en glas zijn en geen "sporen" hebben
Reply
#3
Bedankt voor de reactie: keerring is droog gemonteerd in het carter,
loopvlak op het vliegwiel een likje motorolie. Had ook droog gemoeten? O ring in het vliegwiel is vernieuwd. Olie pomp: niets mee gedaan. Alle lekkage leek van de oude krukas-keerring te komen. Nog het originele type met veer, was keihard geworden, brak bij demontage.
Als de fout zit bij het inolieën van het loopvlak op het vliegwiel: afwachten en hopen dat het toch inloopt? Loopvlak was perfect glad.

Met vriendelijke groet,

Het klusteam F&PH
Smile
Reply
#4
Moet inderdaad droog gemonteerd worden zonder olie  , wacht het maar even af, kan nog goed komen.
Keerring moet er natuurlijk wel recht inzitten , maar dat zal jullie wel toevertrouwd zijn.
Reply
#5
We wachten even af, gaan intussen wat andere klusjes aan de machine doen- wordt steeds beter.

Met vriendelijke groet,
Het klusteam F&PH
Smile
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)