Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geen contact wel licht
Hallo allemaal. Sinds vandaag gaat de cockpit van mijn 78 R100s niet meer aan en start de motor ook niet. Vreemde is dat de lampen wel aangaan, dus startrelais lijkt goed? Zekeringen op plaatje achterin de lampbehuizing lijken ook nog goed- zijn steenzekeringen.

Zijn er usual suspects? Zo niet, is er een soort stappenplan hoe van vooraf aan met bedrading te starten? Dan eindelijk de meuk van vorige eigenaar eens opruimen…

Dank!
Reply
Stappenplan: schema pakken en alles nalopen met een multimeter. 

Reply
Loop toch de zekeringen eens na. Die porseleinen zekeringen willen nog wel eens door aanslag slecht contact in de houder maken.
Reply
Veel dank! Zijn die 2 steenzekeringen de enige zekeringen of zijn er meer? Hebben jullie een beschrijving hoe de benzinetank te verwijderen zodat ik bij de bedrading eronder kan?

Thanks!
Reply
Normaal zitter er alleen 2 zekeringen in de koplamp. Een voor het contactslot en een na het contactslot. Wat betreft de tank. Aan de kant van het zadel zitten 2 M6 moertjes onder de tank. De tank zit vast op 2 silentblocks (rubbertjes met draadeind aan beide zijden).
Reply
Ok - zekeringen waren nog goed (helaas).. ik mis een werkplaatshandboek, maar die tank trek je er zo af? Zit wel nog peut in

Dan staat het weekend in het teken van puzzelen…
Reply
Zadel omhoog, onder de tank zie je twee wartels of moeren als je deze verwijderd kan je de tank aan de achterkant iets optillen en naar achter trekken. De voorzijde iets ondersteunende anders valt deze op het frame. Voor je begint de benzinekraan (en) dicht en de slang van de kraan losmaken.
Succes!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)