Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K100 Basic
#1
Reactie van bezoeker 'Lion', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Is het mogelijk om op een K100 Basic een K100 RS/RT kuip te monteren?

Lion
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Eelco', geïmporteerd van het oude forum:

In theroie is het zeker mogelijk om van een K100Basis een K100RT/LT te maken.
In de praktijk echter een ondoenlijke zaak.
Op de volgende website staat een vergelijkbare ombouw van een K75basis naar een K75RT beschreven:http://largiader.com/k75/fairing.shtml
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Lion,
ik ben het helemaal niet eens met Eelco, het ombouwen van een k-basis naar k-rs of k-rt kan zonder meer.
Je zult alleen de benodigde kuipdelen en bevestigingen moeten aanschaffen.
Een (duitse) bekende van mij heeft zijn k100 basis deze winter omgebouwd naar rs. Het heeft alleen wat langer geduurd omdat hij alle onderdelen via E-bay en Marktplaats bij elkaar heeft gescharreld en alle kuipdelen heeft moeten (laten) lakken. De machine is zonder problemen door de t¸v goedgekeurd.

Jan
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'toba', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Lion

Een kuip monteren op een k75 of k100 is echt simpel
alle bevestigingen zijn voor bereid.
je moet echter alle orginele aan bouw steuntjes hebben.
daarbij moet ook de radiateursteun gewijzigd worden
en bij de k75 de onderste waterslang
echt leuk om te doen en met de huidige aanbod op marktplaats voor weinig te doen en een tuv kennen wij hier niet dus alles mag.
Alleen hij wordt nooit een rs of rt want dat staat op het type plaatje en het kenteken vermeld. toba.
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Eelco', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:I
In de praktijk echter een ondoenlijke zaak.
Op de volgende website staat een vergelijkbare ombouw van een K75basis naar een K75RT beschreven:http://largiader.com/k75/fairing.shtml

1) je moet aan de spullen zien te komen. dat gaat van het subframe,
2) via het vinden van een bovenkuip met koplamp, lowers, verplaatsing van de dashpad, met alle binnenpaneeltjes en steuntjes die erbij horen, de zijspiegels en het instrumentenpaneel
3) tot het spuiten en montage.
4) op het chassisnummer blijft het altijd een K100
Maak dan 's een kostenvergelijking.
In theorie is, zoals ik al opmerkte, conversie zeker mogelijk.
Mijn advies is daarom: begin er niet aan en kijk alleen al uit kostenoogmerk naar een K100RT/LT of een K1100LT.

Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Arnold ', geïmporteerd van het oude forum:

Het is zeker te doen,maar Eelco heeft gelijk het gaat een paar centen kosten.Daar om kun je volgens mij ook beter omzien naar een andere motorfiets compleet met kuip.
Groeten Arnold
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)