Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montage imitatie Valeo op BMWR100RT 1979
Sad 
Beste BMW freaks,

Ik bouw op het moment een imitatie Valeo in.

Twee dingen vind ik vreemd en kan niet verder.

1. De driehoekige bevestigings plaat, kan niet op de imitatie Valeo en het lijkt erop dat hij maar op de twee voorste punten vast moet. Waar?

2. De bevestigingsbout van voorste punt komt NIET langs de startmotor zelf, (moerkop te groot) Zo vreemd! 

FILMPJE TER VERDUIDELIJKING!

https://www.dropbox.com/s/f6cuancbt54cxu...9.mp4?dl=0

Iemand een oplossing?

Groet
Reply
1. De driehoekige bevestigingsplaat, kan niet op de imitatie Valeo en het lijkt erop dat hij maar op de twee voorste punten vast moet. Waar? Kun je weglaten.

2. De bevestigingsbout van voorste punt komt NIET langs de startmotor zelf, (moerkop te groot) Zo vreemd! Ik heb 2  imbus-bouten M8 gebruikt en met de draaibank een uitsparing op de imbusboutkop gemaakt voor de veer, die het zwarte deksel boven de starterkrans vasthoudt.  (zie foto)

Reply
Ik heb vorig jaar een originele Valeo gemonteerd en inderdaad is die niet aan de voorzijde van het motorhuis gemonteerd (dat hoeft ook niet, want hij is een stuk korter en lichter qua gewicht dan de oririginele startmotor van Bosch). Bvestiging aan de andere zijde van de startmotor moet je doen met imbusbouten i.p.v. zeskantbouten. Het monteren van de klem van het plastic afdekkapje ging bij mij probleemloos.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)