Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tubeless met binnenband
Reactie van bezoeker 'joop Schaake', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb na een lek in mijn tubless band, (m'n band zat er net enkele km's om de velg) al jaren een binnenband. Nooit problemen mee gehad. Probleem van de luchtbel is mij bekend. Maar ik denk dat hitte problemen alleen onder extreme omstandigheden en in grensgebieden ontstaan. De meesten van ons zullen die omstandigheden nooit bereiken. Maar als je twijfeld moet je altijd het zekere voor het onzekere nemen. Dan rijdt je veel meer op je gemak.
Reply
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Nog afgezien of je wel of niet een binnenband monteerd in een Tubeless buitenband:

Bij lek rijden(bv een spijker of schroef), bij montage van een binnenband is de boel plotsklaps in een keer helemaal leeg, is dus niet echt veilig te noemen.

Bij Tubeless montage daarentegen loopt de band langzaam leeg omdat de lucht moeizamer wegloopt, dit is dus veiliger.

Ander voordeel van Tubeless montage is dat dit vaak voor nood te repareren is met een plug om daarmee met gepaste snelheid thuis te komen.
Bij montage van een binnenband moet het wiel en de band gedemonteerd worden.
Nou, Rudy, ik heb jongstleden een flink stuk ijzer in de (hadee) binnenband gehad, en zolang dat stuk maar bleef zitten, was er nog enige tijd mee vooruit te komen. (lees niet rijden) Ik heb het min of meer tot thuis gehaald, maar in een klap leeg was gelukkig niet het geval...
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)