Posts: 96
Threads: 41
Joined: May 2007
Reputation:
1
02-14-2021, 07:28 PM
(This post was last modified: 02-14-2021, 07:33 PM by janreb.)
Mij accu is stuk en moet worden vervangen. Nu een conventionele Yuasa 5215 maar wat zijn de opties?
onderhoudsvrij of agm of gel? Wie hebben ervaring? Ik verneem het graag.
Groeten Reyer
R80 1985 met s-kuipje en 1000cc Siebenrock
Posts: 185
Threads: 24
Joined: Nov 2007
Reputation:
6
Doe gewoon lekker goedkoop weer een conventionele. De spanningsregelaar is ook niet van het meest verfijnde soort.
Posts: 96
Threads: 41
Joined: May 2007
Reputation:
1
Inderdaad, er ontbreekt een 5 in mijn nummer. Een "zuur" verhaal dat zuur niet meer geleverd kan worden aan consumenten.
Groeten Reyer
R80 1985 met s-kuipje en 1000cc Siebenrock
Posts: 297
Threads: 10
Joined: Jul 2016
Reputation:
5
Ik neem aan als je bij een accu leverancier langs gaat voor een accu, dat ze hem wel vullen voor ze hem mee geven.
Posts: 96
Threads: 41
Joined: May 2007
Reputation:
1
02-19-2021, 10:00 PM
(This post was last modified: 02-19-2021, 10:05 PM by janreb.)
Dank voor de reacties. Het is geworden een VARTA Y60-N24L-A Freshpack 30 Ah tegen de zeer schappelijk prijs van €77,50. Was inclusief tankje accuzuur om zelf te vullen, alles compleet in een keurige verpakking. Was goed te doen.
Vullen, monteren en starten..........morgen even touren............
Groeten Reyer
R80 1985 met s-kuipje en 1000cc Siebenrock
Posts: 10
Threads: 8
Joined: Apr 2017
Reputation:
0
Goedemiddag Beste BMW-ers,
Het lukt mij niet om een nieuw onderwerp te starten. Ze hebben het over ¨new thread¨ maar dat zie ik nergens.
Ik wilde een Lithium accu gaan toepassen op mijn BMW R60/6 (1975). Alleen mag de laadspanning bij zulke accu´s niet boven de 14 volt komen. In Haynes staat dat het kan oplopen tot 14,8 volt dus teveel.
Ik heb al gekeken op de site van de hobbyist maar ik kan niet goed ontdekken welke spanningsregelaar geschikt is hiervoor. Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast enorm bedankt.
Groeten Thijs
Posts: 237
Threads: 10
Joined: Apr 2012
Reputation:
3
LIthium-accu's voor motor- en autogebruik zouden moeten voldoen aan de normale spanningen bij die voertuigen, dus tot minstens 14,8 V. Daar moet de interne hardware in de accu voor zorgen. Waar ze van kunnen sneuvelen is de herstel/desulfatie pogingen van sommige (druppel)laders dia vaak ver boven de 15 V kunnen komen.